Польща відновить розслідування катастрофи літака Качинського під Смоленськом
Відповідну постанову 5 серпня виніс суд Варшави, повідомляє Gazeta Wyborcza.
"Необхідно встановити, чи здійснювали посадовці та військовослужбовці, які організували ці візити (візити прем'єр-міністра і президента Польщі до Росії 7 і 10 квітня 2010 - ред.), які-небудь порушення, що зачіпають суспільні або приватні інтереси", - сказав суддя Войцех Лачевскій.
За його словами, якщо будуть розслідуватися факти перевищення або невиконання обов'язків посадовими особами, то "необхідно відштовхуватися від того, що сталося 10 квітня".
Відразу після катастрофи в 2010 році прокуратура Польщі почала розслідування можливих фактів невиконання обов'язків чиновниками адміністрації президента, уряду, МЗС, Міноборони і посольства країни в Москві при підготовці візиту глави держави. За даними відомства, підготовка проходила в період з вересня 2009 року по 10 травня 2010.
Перший етап розслідування було завершено в червні 2012 року. Прокуратура не змогла визнати кого-небудь постраждалим внаслідок катастрофи президентського Ту-154. Однак у березні 2013 суд задовольнив скаргу сім'ї Леха Качиньського і зобов'язав відомство відновити розслідування. Цього разу прокуратура дійшла висновку, що постраждалими можна вважати 382 людини. У вересні 2013 року прокуратура знову закрила справу.
ЧИТАЙТЕ: Збиття "Боїнга-777" слід вважати військовим злочином
Нагадаємо, лайнер Ту-154 президента Польщі Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня 2010р. Польська делегація прямувала на жалобні заходи з нагоди 70-річчя Катинської трагедії. Всього на борту літака разом з президентом і його дружиною перебували 96 осіб, всі вони загинули.
У січні 2011р. Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з яким відповідальність за трагедію було покладено на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром.
Експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого було виявлено алкоголь.
ЧИТАЙТЕ: Британські юристи готують від імені родичів загиблих пасажирів "Боїнга 777" позов проти Путіна
Польські фахівці не погодилися з висновками МАК, вказавши, що керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови.
Варшава також звинувачувала Москву в спробах сховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії говориться, що причиною катастрофи Ту-154 Качиньського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості в складних метеорологічних умовах і запізненні відходу на друге коло.