Польща відновить розслідування катастрофи літака Качинського під Смоленськом

Відповідну постанову 5 серпня виніс суд Варшави, повідомляє Gazeta Wyborcza.
"Необхідно встановити, чи здійснювали посадовці та військовослужбовці, які організували ці візити (візити прем'єр-міністра і президента Польщі до Росії 7 і 10 квітня 2010 - ред.), які-небудь порушення, що зачіпають суспільні або приватні інтереси", - сказав суддя Войцех Лачевскій.
За його словами, якщо будуть розслідуватися факти перевищення або невиконання обов'язків посадовими особами, то "необхідно відштовхуватися від того, що сталося 10 квітня".
Підпишіться на наш новий телеграм-канал iPress | Міжнародна преса українською де ми трохи виходимо за рамки і показуємо більше, ніж на сайті. Ставайте частиною розумної спільноти!
Відразу після катастрофи в 2010 році прокуратура Польщі почала розслідування можливих фактів невиконання обов'язків чиновниками адміністрації президента, уряду, МЗС, Міноборони і посольства країни в Москві при підготовці візиту глави держави. За даними відомства, підготовка проходила в період з вересня 2009 року по 10 травня 2010.
Перший етап розслідування було завершено в червні 2012 року. Прокуратура не змогла визнати кого-небудь постраждалим внаслідок катастрофи президентського Ту-154. Однак у березні 2013 суд задовольнив скаргу сім'ї Леха Качиньського і зобов'язав відомство відновити розслідування. Цього разу прокуратура дійшла висновку, що постраждалими можна вважати 382 людини. У вересні 2013 року прокуратура знову закрила справу.
ЧИТАЙТЕ: Збиття "Боїнга-777" слід вважати військовим злочином
Нагадаємо, лайнер Ту-154 президента Польщі Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня 2010р. Польська делегація прямувала на жалобні заходи з нагоди 70-річчя Катинської трагедії. Всього на борту літака разом з президентом і його дружиною перебували 96 осіб, всі вони загинули.
У січні 2011р. Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з яким відповідальність за трагедію було покладено на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром.
Експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого було виявлено алкоголь.
ЧИТАЙТЕ: Британські юристи готують від імені родичів загиблих пасажирів "Боїнга 777" позов проти Путіна
Польські фахівці не погодилися з висновками МАК, вказавши, що керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови.
Варшава також звинувачувала Москву в спробах сховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії говориться, що причиною катастрофи Ту-154 Качиньського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості в складних метеорологічних умовах і запізненні відходу на друге коло.