Понад 90% бензину на небрендових АЗС - фальсифікат
У жовтні 2012 року активісти громадського руху AutoVisio за підтримки "Консалтингової групи А-95" провели перевірку якості найпопулярнішої в автомобілістів марки палива - бензину А-95 на автозаправних станціях немережевих операторів. Про це iPress.ua повідомили у прес-службі компанії.
Згідно з результатами дослідження, в середньому 80% проб не відповідали маркам. Зокрема, у Донецьку було забраковано 70% зразків, у Харкові - 80%. Рекордна кількість порушень виявлена у Криму та у Києві - дев'ять проб з десяти мали відхилення від чинних стандартів.
"Близько 75% перевірених бензинів показали завищений вміст спиртів, а в окремих регіонах ця цифра сягає 90%. І якщо раніше вважалося, що "спиртової шлейф" тягнеться лише за дешевим бензином, то тепер зафіксований факт масових невідповідностей у спиртовій складовій бензинів "Євро 95". Виходить, що, придбавши навіть найдорожчий бензин на АЗС-одиночках, споживач, швидше за все, купує спиртову суміш", - пояснює керівник Autovisio Віталій Чеховський.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бензин після Нового року може подорожчати на 1,2 грн
Також директор групи А-95 Сергій Куюн заявив: "Зіставлення офіційних даних про наповнення ринку та споживання свідчить про те, що як мінімум 20% ринку бензину знаходяться в тіні. Але ще більш очевидний фактор - втрати від несплати акцизу і ПДВ під час збереження поточного стану речей будуть становити понад 3 млрд грн на рік".
Експерти також певнені, що початок програми з додавання біоетанолу в бензини, яка стартує на початку 2013 року, призведе до різкого погіршення якості і до серйозних та численних проблем в експлуатації автомобілів, оскільки досі немає чіткого порядку виробництва та контролю якості спиртовмісних бензинів.
Учасники проекту закликають державу якнайшвидше відновити системний контроль якості на автозаправних станціях.
Згідно з розрахунками "Консалтингової групи А-95", для перевірок кожній українській АЗС двічі на рік необхідно близько 100 млн грн, тоді як ефект для держбюджету від заміщення тіньового сегмента паливного ринку легальним паливом сягне близько 3 млрд грн.
"Це також матиме неоціненний позитивний ефект для екології та здоров'я людей, особливо в мегаполісах, де транспорт є головним джерелом забруднень атмосферного повітря", - резюмував Куюн.