Praktiker покидає український ринок через дуже жорстку конкуренцію
Про таку позицію аналітиків ринку пише ЛІГАБізнесІнформ.
"Вихід мережі Praktiker був передбачуваний ще на момент відкриття перших магазинів", - стверджує аналітик однієї з консалтингових компаній, який побажав залишитися невідомим.
За його словами, масштаб присутності однієї лише мережі "Епіцентр" у багато разів перевищує присутність всіх міжнародних гравців в Україні разом узятих.
Керівник консалтингової агенції Personal Analytical Unit, який вивчає ринок будматеріалів, Володимир Яримовський зазначив, що Praktiker збирався припинити свою діяльність в Україні ще в 2008 році, проте тоді компанія все ж вирішила продовжити розвивати бізнес.
На думку аналітика, в Києві в першу чергу прагнуть бути присутніми роздрібні мережі, і не тільки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: УБОЗ і прокуратура накрили найбільшу мережу книжкових супермаркетів
"Більше одного гіпермаркету в столиці (6 магазинів) вдалося відкрити тільки мережі "Епіцентр". Загалом же кількість магазинів Praktiker і, наприклад, тих же "Епіцентра" та "Нової Лінії" не співмірні: якщо у німецького рітейлу їх всього чотири, то у "Епіцентра" - 40, а у "Нової лінії" – 16", - наголошує Яримовський.
Експерт припускає, що без політичної підтримки, яка, наприклад, є у "Епіцентра", мережі Praktiker було досить складно відкривати нові об'єкти.
"Епіцентр легко відкриває свої гіпермаркети, і не секрет, що "Нова Лінія" переживає складнощі, як правило, при отриманні земельних ділянок", - говорить Володимир Яримовскій.
Зазначимо, що співвласниками мережі будівельних гіпермаркетів "Епіцентр" є секретар Київради Галина Герега та її чоловік - депутат-регіонал Олександр Герега.
"Не до смаку" Praktiker навіть своїм конкурентам
Представник однієї з інвестиційних компаній також зуважив, що гіпермаркети Praktiker не надто цікаві і українським мережам.
"Praktiker, з присутніх операторів в Україні, найменший за розміром своїх гіпермаркетів, а українські мережі, в тому числі "Епіцентр", воліють великі розміри", - зазначив аналітик.
Водночас, у мережі "Нова Лінія" розповіли, що площі Praktiker їхній компанії не цікаві, тому що перебувають в оренді, а не у власності мережі.
Додамо, що за оцінками операторів ринку, інвестиції Praktiker у відкриття одного гіпермаркету становили в середньому €9-11 млн. Ціновий коридор продажу одного гіпермаркету на сьогодні оцінюють в €20-50 млн.