Щербань продає бізнес через російські мита та китайських конкурентів
Цю інформацію журналу Forbes підтвердив син екс-губернатора нардеп від фракції Партії регіонів Артем Щербань. Він також уточнив, поки що покупець не знайдений.
Причину продажу депутат сформулював коротко: "Непрофільний бізнес". Суму, яку власники мають намір виручити за актив, він позначив як "кілька десятків мільйонів гривень".
Ще однією причиною, яка змушує форсувати продаж заводу є ризик втрати основних ринків збуту вже за кілька місяців.
У вересні минулого року Євразійська економічна комісія розпочала спеціальне захисне розслідування щодо імпорту порцелянового посуду на територію країн Митного союзу.
Росія встановлює нові мита
"Російські виробники лобіюють введення 100% мита на імпорт. Цей рівень є загороджувальним і відсіче поставки порцеляни з усіх країн, у тому числі і з України", - наголосив Андрій Заблоцький, керівник департаменту міжнародної торгівлі юридичної компанії "Волков і партнери", яка представляє інтереси українських виробників у рамках розслідування.
За його словами, згідно з нормами СОТ, підстави для введення спеціальних заходів відсутні, адже з даних, наданих виробниками з ТЗ, неможливо зробити висновок про наявність серйозного збитку галузі порцелянового посуду.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільший російський виробник макаронів придбав завод в Україні
Остаточне рішення з цього питання має бути прийняте до червня 2013-го.
Сумський порцеляновий завод побудований в 1965 році та займає площу близько 3,23 га, виробничі площі - 18 тис кв. м. Підприємство може виробляє 16 млн виробів на рік. Завод випускає в середньому 950 тис шт готових виробів на місяць. 70% продукції йде на експорт в країни СНД. Чистий прибуток за 2011 рік становить 214 тис гривень, дохід - 46 млн гривень.
Китай проламав український порцеляновий бізнес
Зараз українська порцелянова галузь представлена лише трьома підприємствами. Окрім Сумського заводу, порцелянові вироби виготовляє Дружківський фарфоровий завод та Довбиський фарфоровий завод "Корал".
Представники цих компаній запевнили, що не зацікавлені в придбанні конкурента. "Ми не в тому фінансовому стані, щоб розглядати купівлю", - сказав представник "Корала".
Заступник генерального директора з економіки та фінансів Дружківського фарфорового заводу Роман Халус назвав малоймовірним придбання заводу профільним гравцем: "Галузь вмирає. У 2006 році силами 16 заводів виробництво становило 32 млн виробів на місяць. На сьогодні ми трьома заводами не робимо і 2 млн. Китай нас поламав".
За його словами, порцеляновий завод на сьогодні - неліквідний актив.