Turkish Airlines змагатиметься з МАУ за рейси в Туреччину
Проблеми "АероСвіту" змусили авіакомпанію "послабити" сполучення із Туреччиною. Окрім компанії Ігоря Коломойського, регулярні рейси в країну не здійснював жоден національний авіаперевізник.
Цю нішу зараз намагається зайняти МАУ, але головним претендентом на пасажирів "АероСвіту" все ж залишається компанія Turkish Airlines, пише журнал Forbes.
Перевізник планує збільшити квоти на маршрути між країнами, з'єднати українські міста з Анкарою та відкрити рейси в Харків.
Кількість польотів між Україною та Туреччиною суворо обмежена. Київ - Стамбул: 16 рейсів на тиждень, Одеса - Стамбул: 14, Донецьк - Стамбул: 10. На інших маршрутах (Сімферополь, Дніпропетровськ, Львів, Харків) по 7 рейсів на тиждень. Така кількість перельотів може здійснити кожна з країн.
Бій навкулачки
Турецькі авіакомпанії вибирають свою квоту практично повністю. 49 рейсів (максимально дозволену кількість) виконує компанія Turkish Airlines, ще 3 (за маршрутом Одеса - Стамбул) - Onur Air. Інші рейси з Харкова, Донецька та Львова - у компанії Pegasus Airline (3 рейси в Донецьк, 7 рейсів у Харків, 3 рейси до Львова).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Компанія Turkish Airlines визнана кращою авіакомпанією Європи
Українські компанії напрямок Україна - Туреччина освоїли погано. Регулярні рейси виконував лише "АероСвіт", і їх кількість постійно скорочувалася. З ослабленням проблемного авіаперевізника Turkish Airlines розраховує істотно підвищити завантаження своїх суден в українському напрямку: згідно з підсумками 2012 вона становила 75%.
В Україні конкурентів в боротьбі за турецькі рейси "АероСвіту" у Turkish Airlines небагато. Один з них - компанія МАУ, яка має дозвіл на польоти до Туреччини, але його не використовує: напрямок керівництво авіаперевізника донедавна вважало нерентабельним.
Свої домовляться?
Орієнтовані на чартерні перевезення авіакомпанії - WizzAir і Utair - регулярних рейсів до Туреччини раніше теж не здійснювали. Однак нещодавно вони відправили запити в Державіаслужбу на отримання маршрутів до Туреччини.
Змагатися з великим турецьким перевізником українцям буде складно. По-перше, Turkish Airlines робить ставку на свій хаб в Стамбулі, звідки українські пасажири можуть дістатися практично в будь-яку точку. По-друге, в минулому році "АероСвіт" в пік сезону виконував лише 9 рейсів за маршрутом Київ - Стамбул. МАУ ледь подужає більше. У дрібних перевізників для виконання великої кількості регулярних рейсів просто немає літаків.
Натомість, перешкодити Turkish Airlines можуть турецькі перевізники. Зокрема - Pegasus Airlines, яка в 2011 році намагалася почати літати в Київ зі Стамбула, але через низку причин від цих планів була змушена відмовитися.
Зазначимо, що за останній рік компанія наростила пасажиропотік на українському напрямку на 40% - до 0,5 млн осіб. У планах на 2013-й - 0,7 млн.