Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

У Сполучених Штатах стабільно падають ціни на бензин

У Сполучених Штатах стабільно падають ціни на бензин
Фото: xn--b1ae2adf4f.xn--p1ai/economics
З початку року ціна бензину в США неухильно знижується по всій країні.

Ціна на паливо падає по всій країні: від прибережних штатів Мексиканської затоки, де вона традиційно найнижча, до Каліфорнії та інших штатів західного узбережжя, де бензин найдорожчий. 

Починаючи з липня минулого року вартість одного галона (3,78 літра) неетильованого бензину з октановим числом 82 знизилася в середньому на долар: в Каліфорнії більше, ніж на долар (з $ 3,897 до $ 2,712), у південних штатах - на 87 центів (з $ 2,542 до $ 1,642).

На сьогоднішній день, за виключенням західного узбережжя США, ціна на бензин становить менше двох доларів за галон - вперше з 25 березня 2009 року. Тільки за минулий рік американці заощадили на автомобільному паливі $ 115 млрд, йдеться у статті Олександра Панова на сторінках видання "Новая газета".

За даними Управління енергетичної інформації США, в ціну одного галона бензину входять наступні складові: 42% - вартість сирої нафти, 19% - її переробка, 17% - перевезення і торгівля, 22% - податки.

У першому півріччі 2015 року ціна на бензин в США то піднімалася, то опускалася, все друге півріччя вона знижувалася вже стабільно. За рік галон в цілому подешевшав на 15 центів.

Нещодавній снігопад, що обрушився на Америку в минулі вихідні, вплинув на зростання попиту на нафту. У п'ятницю, 22 січня, ціна на чорне золото злетіла на 9%. Однак, це не вплинуло суттєво на процес: нафта стабільно виробляється більше, ніж споживається: щодня на два млн барелів.

Як зазначає Міжнародне енергетичне агентство (IEA), ринок нафти "ризикує потонути в надлишку пропозиції над попитом". Як пояснює The New York Times в статті з характерним заголовком "Що стоїть за падінням цін на нафту? Доступна економіка", за шість років Сполучені Штати підняли рівень виробництва майже в 2 рази, виштовхнувши з країни імпортну нафту, яка шукає новий притулок. Саудівська, нігерійська, алжирська нафта, несподівано для себе втративши американський ринок, конкурують тепер у боротьбі за азіатські ринки, і виробники змушені знижувати ціни". А на черзі - нафта з Ірану.

Вперте небажання Саудівської Аравії скорочувати обсяги виробництва нафти влади цієї держави пояснюють страхом втратити ринки збуту. Підвищення ціни зіграє на руку конкурентам. Саудити кажуть, що вони готові до цін на нафту значно нижчу сьогоднішнього рівня, але, як вважають деякі аналітики, вони просто блефують. За оцінками Міжнародного валютного фонду, доходи Саудівської Аравії і її союзників у Перській затоці цього року знизяться на $ 300 млрд.

Низька ціна на бензин в США, відзначають експерти, допомагає зберігати низьку інфляцію. Ціни не ростуть, а навіть знижуються - споживач цьому тільки радий. Але ... Далі ситуацію описує економічний оглядач Національного громадського радіо (NPR) Мерилін Джівокс: "Уявіть собі, що ви володієте фабрикою, купуєте сировину, укладаєте контракти з працівниками, берете кредит у банку для розвитку бізнесу. Все побудовано з розрахунку на те, що ви продаєте свою продукцію, отримуючи прибуток. Але якщо ціни почали падати? Раптово ви опинитесь не в змозі погасити кредит і виконувати контракти з робітниками. І ви починаєте торгувати у збиток, адже ваші конкуренти теж знижують ціни. Вимушене зниження цін швидко створює порочне коло: падає вартість компаній, нерухомості, інших інвестицій. Якщо інфляція може бути болючою і роз'їдає все навколо, то дефляція може просто знищити економіку, як валун, що впав з неба".

Через зниження цін першими страждають підприємства-виробники. Люди, які втратили роботу через скорочення виробництва, різко скорочують власні витрати. Коли закінчуються гроші, припиняються платежі за кредитами по іпотеці. Настає банківська криза і загальний економічний спад. Велика інфляція - це погано, занадто низька інфляція - теж недобре.

Втім, дефляція є однією з потенційних загроз, яка ледь видніється на горизонті. Американські споживачі вважають за краще насолоджуватися низькими цінами на бензин, низькими процентними ставками кредитування і відсутністю зростання цін на споживчі товари. Хоча 94,5 тисячі чоловік в енергетичному секторі США торік втратили роботу (15% від загального числа звільнень), виборець упевнений, що справи в економіці йдуть добре.

Прогноз Управління енергетичної інформації США: наступного року ціна за барель нафти підніметься до $ 50. Це не величезний стрибок, однак і це підвищення має зняти потенційні негативні наслідки занадто дешевої нафти.

Нагадаємо, що в американському місті Хоутон-Таун в штаті Мічиган вартість одного літра бензину знизилася до 12 центів ($ 0,47/галон), що становить близько трьох гривень за курсом Нацбанку.

Власник російського "Лукойлу" стверджував, що світ не може існувати з нафтою по $30.

росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Тіньовий танкерний флот росії загрожує Швеції: екології та безпеці. Чи може завадити ЄС – Елізабет Бро
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Американські GLSDB мають проблеми з від'єднанням прискорювача. Чому росіяни прорвалися на Покровсько-Авдіївському напрямку – Том Купер
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман
Ескалація, червоні лінії, ризики та російсько-українська війна. Частина 2 – Лоуренс Фрідман