Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

У загибелі голови Total у "Внуково" винні п'яні працівники аеропорту

У загибелі голови Total у
Крістоф де Мажері. Фото: tsn.ua
Технічна комісія встановила, що злетіти літаку Falcon 50, в якому знаходився президент компанії Total Крістоф де Маржері, перешкодив п'яний водій снігоприбиральної машини, що втратив орієнтацію на злітній смузі.

Самого водія "загубив" начальник зміни, який повинен був стежити за снігозбиральною машиною, але він також виявився нетверезий. При цьому керувала злетом літака дівчина-стажист, що не знала про те, що обидві злітні смуги в аеропорту зайняті спецтехнікою, пише "Комерсант".

Згідно зі звітом льотної підкомісії з розслідування катастрофи, події, які призвели до авіакатастрофи, в результаті якої загинули чотири людини, почали розвиватися ще до того, як Крістоф де Маржері піднявся на борт Falcon.

Поки екіпаж протягом півтори години чекав свого єдиного пасажира, на чергування на льотне поле вийшли три снігоприбиральні машини роторного типу, які, як і належить, супроводжував на джипі начальник зміни аеродромної служби Володимир Леденьов. Згідно з інструкцією, перед виїздом всі вони повинні були пройти медогляд. Лікар мав перевірити у них частоту пульсу і артеріальний тиск, проте цю процедуру в аеропорту скасували у зв'язку з тим, що перевірка займала багато часу і могла призвести до затримок вильотів. В результаті лікар обмежилася візуальним оглядом, а працівники аеропорту в цей момент, можливо вже були п'яними.

ЧИТАЙТЕ: Іменем голови концерну Total, який загинув у Москві, назвуть російський нафтовий танкер

Три снігоприбирачі під керівництвом інженера спочатку працювали в штатному режимі, але близько 18:30 в однієї з машин погнувся ніж ротора, і Володимир Леденев був змушений супроводжувати водія на базу для ремонту. Незабаром після цього у бригади виникли нові проблеми - під ротором ще однієї машини виявилися уламки аеродромного ліхтаря. У підсумку інженеру довелося викликати до місця робіт фахівців-електриків.

До 19 години в районі так званої центральної хрестовини, де перетинаються злітно-посадочні смуги аеропорту, почався "інтенсивний дорожній рух". У трафіку, крім двох снігоприбирачів і машини їх супроводу, брали участь "Газель" електриків, тягач, що доставив Falcon на старт, і автомобіль будівельників, які прокладали кабель в районі посадкової смуги. Водії всіх цих машин постійно запитували у диспетчерів дозволу на перетин однієї з двох злітно-посадкових смуг аеродрому.

Потім слідом за їхньою машиною несподівано рушив снегозбиральник, яким керував Мартиненко. Виявилося, що він "втратив орієнтацію в просторі". Виїхавши на "хрестовину", він замість того щоб зв'язатися зі своїм керівником, став здійснювати "дії, що суперечать будь-якій логіці": зупинився, здав назад, зробив спробу розвернутися. "Я думав, що зможу знайти і наздогнати своїх, оскільки добре знаю аеропорт", - сказав пізніше на допиті водій.

Відзначимо, що інженер Леденьов весь цей час навіть не намагався знайти загублену машину або повідомити про інцидент диспетчеру. На ситуацію зреагував лише водій джипа Олексій Кисельов, який віз нетверезого начальника. "Я почув рев двигунів злітаючого літака, зупинив машину, здав назад і тут же побачив вогненний спалах", - розповів водій.

Екіпаж Falcon, який отримав за кілька секунд до цього дозвіл на зліт від диспетчера-стажиста Світлани Крівсун, почав розгін по смузі. Припинити рух екіпаж не міг, оскільки швидкість літака була вже занадто високою. Крім того, варіанти дій льотчиків у зв'язку з несподіваною появою на смузі дорожньої техніки просто не були прописані в інструкціях компанії Unijet, якій належав Falcon. Їх прописали вже після цього інциденту.

У результаті літак зачепив верхню частину снігоприбирача правою стійкою шасі, перекинувся в повітрі і впав на льотне поле. В результаті сильного удару і пожежі  троє членів екіпажу літака і його єдиний пасажир загинули.

За даними комісії, перешкода у вигляді снігоприбирача на злітній смузі з'явилася раптово, а бачити маневри машини диспетчер не могла, оскільки вони відбувалися в "сліпій" для неї зоні.

Як інформував iPress.ua, 21 жовтня 2014 року в московському аеропорту "Внуково" розбився літак Falcon, врізавшись в снігоприбиральну машину, яка виїхала на злітну смугу, через що повітряне судно перекинулося і загорілося. На борту літака перебував голова французької нафтової компанії Total Крістоф де Маржері.
 

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян