У загибелі голови Total у "Внуково" винні п'яні працівники аеропорту
Самого водія "загубив" начальник зміни, який повинен був стежити за снігозбиральною машиною, але він також виявився нетверезий. При цьому керувала злетом літака дівчина-стажист, що не знала про те, що обидві злітні смуги в аеропорту зайняті спецтехнікою, пише "Комерсант".
Згідно зі звітом льотної підкомісії з розслідування катастрофи, події, які призвели до авіакатастрофи, в результаті якої загинули чотири людини, почали розвиватися ще до того, як Крістоф де Маржері піднявся на борт Falcon.
Поки екіпаж протягом півтори години чекав свого єдиного пасажира, на чергування на льотне поле вийшли три снігоприбиральні машини роторного типу, які, як і належить, супроводжував на джипі начальник зміни аеродромної служби Володимир Леденьов. Згідно з інструкцією, перед виїздом всі вони повинні були пройти медогляд. Лікар мав перевірити у них частоту пульсу і артеріальний тиск, проте цю процедуру в аеропорту скасували у зв'язку з тим, що перевірка займала багато часу і могла призвести до затримок вильотів. В результаті лікар обмежилася візуальним оглядом, а працівники аеропорту в цей момент, можливо вже були п'яними.
ЧИТАЙТЕ: Іменем голови концерну Total, який загинув у Москві, назвуть російський нафтовий танкер
Три снігоприбирачі під керівництвом інженера спочатку працювали в штатному режимі, але близько 18:30 в однієї з машин погнувся ніж ротора, і Володимир Леденев був змушений супроводжувати водія на базу для ремонту. Незабаром після цього у бригади виникли нові проблеми - під ротором ще однієї машини виявилися уламки аеродромного ліхтаря. У підсумку інженеру довелося викликати до місця робіт фахівців-електриків.
До 19 години в районі так званої центральної хрестовини, де перетинаються злітно-посадочні смуги аеропорту, почався "інтенсивний дорожній рух". У трафіку, крім двох снігоприбирачів і машини їх супроводу, брали участь "Газель" електриків, тягач, що доставив Falcon на старт, і автомобіль будівельників, які прокладали кабель в районі посадкової смуги. Водії всіх цих машин постійно запитували у диспетчерів дозволу на перетин однієї з двох злітно-посадкових смуг аеродрому.
Потім слідом за їхньою машиною несподівано рушив снегозбиральник, яким керував Мартиненко. Виявилося, що він "втратив орієнтацію в просторі". Виїхавши на "хрестовину", він замість того щоб зв'язатися зі своїм керівником, став здійснювати "дії, що суперечать будь-якій логіці": зупинився, здав назад, зробив спробу розвернутися. "Я думав, що зможу знайти і наздогнати своїх, оскільки добре знаю аеропорт", - сказав пізніше на допиті водій.
Відзначимо, що інженер Леденьов весь цей час навіть не намагався знайти загублену машину або повідомити про інцидент диспетчеру. На ситуацію зреагував лише водій джипа Олексій Кисельов, який віз нетверезого начальника. "Я почув рев двигунів злітаючого літака, зупинив машину, здав назад і тут же побачив вогненний спалах", - розповів водій.
Екіпаж Falcon, який отримав за кілька секунд до цього дозвіл на зліт від диспетчера-стажиста Світлани Крівсун, почав розгін по смузі. Припинити рух екіпаж не міг, оскільки швидкість літака була вже занадто високою. Крім того, варіанти дій льотчиків у зв'язку з несподіваною появою на смузі дорожньої техніки просто не були прописані в інструкціях компанії Unijet, якій належав Falcon. Їх прописали вже після цього інциденту.
У результаті літак зачепив верхню частину снігоприбирача правою стійкою шасі, перекинувся в повітрі і впав на льотне поле. В результаті сильного удару і пожежі троє членів екіпажу літака і його єдиний пасажир загинули.
За даними комісії, перешкода у вигляді снігоприбирача на злітній смузі з'явилася раптово, а бачити маневри машини диспетчер не могла, оскільки вони відбувалися в "сліпій" для неї зоні.
Як інформував iPress.ua, 21 жовтня 2014 року в московському аеропорту "Внуково" розбився літак Falcon, врізавшись в снігоприбиральну машину, яка виїхала на злітну смугу, через що повітряне судно перекинулося і загорілося. На борту літака перебував голова французької нафтової компанії Total Крістоф де Маржері.