Українські дороги готові до зими лише на третину, - "Укравтодор"
Про це повідомила прес-служба "Укравтодору" із посиланням на начальника управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху Олега Федоренка.
У повідомленні йдеться, що на сьогоднішній день дорожні підприємства і організації мають лише 331 тис тонн піску і 40 тис тонн технічної солі, що становить відповідно 37% і 30% від потреби.
"На перші заморозки цих запасів вистачить, проте за нормативними показниками до початку зими їх має бути втричі більше", - наголосив він.
Для того щоб підготувати дорожнє господарство до нинішньої зими у шляховиків є максимум один місяць, однак поточне фінансування не дозволяє здійснити заготівлю солі, фрикційних та пально-мастильних матеріалів у визначений термін.
"Дефіцит коштів пояснюється просто: з передбачених держбюджетом на цей рік 2,6 млрд грн левова частка (1,8 млрд грн) була спрямована на ліквідацію дефектів дорожнього покриття", - зазначає "Укравтодор".
За даними Федоренка, з початку року дорожники ліквідували вибоїни та тріщини загальною площею 4,8 млн кв. м, що становить трохи більше половини загальної площі пошкоджень і коштує більше половини обсягу фінансування дорожньої галузі.
"Оскільки показник залишку ямковості залишається значним, роботи тривають, а їх вартість зростає, через що на заготівлю протиожеледних матеріалів не вистачає коштів", – аргументував Федоренко.
Вирішити цю проблему, можна лише за умови сталого фінансування протягом наступних чотирьох місяців на рівні 400 млн грн на місяць, а також шляхом перерозподілу деяких видатків, передбачених держбюджетом.
"Укравтодор" вже розробив і представив на розгляд зацікавлених відомств проект урядового розпорядження, що передбачає спрямування коштів, передбачених на виконання боргових зобов'язань за кредитами під держгарантії в сумі 700 млн грн на комплекс заходів із підготовки до зими.
Нагадаємо, що 16 вересня, очільник Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Сергій Підгайний подав у відставку.
Законом з 1 вересня 2015 року запроваджується експеримент в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях з фінансового забезпечення реконструкції або поточного ремонту п’яти автомобільних доріг загального користування