Українці пересідають з бензину на газ
Протягом кількох останніх років моделі, що працюють на зрідженому вуглеводневому газі (ЗВГ), почали активно поставляти на український ринок Renault, FIAT, а також Запорізький автозавод і група АІС. У цьому році ввезти такі автомобілі пообіцяли Peugeot, Volkswagen і Skoda, пише Коммерсантъ-Украина.
"Рішення провідних світових виробників випускати авто зі становленим газобалонним обладнанням (ГБО) говорить про те, що їм вдалося досягти оптимальних параметрів експлуатації, які дозволяють домагатися найкращих результатів", - цитує видання керівника напряму ГБО групи компаній АІС В'ячеслава Юрченка.
За його словами, попит на ці автомобілі був і раніше. Однак він спостерігався в основному у комерційному сегменті, де газове паливо використовують до 70-80% автопарку з бензиновим двигуном.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Румунська нафтова компанія виходить на український ринок
Тепер такі автомобілі стають все більш популярними, особливо серед власників седанів С-класу нижнього і середнього цінового сегментів з об'ємом двигуна 1,4-1,6 л.
Більше газу
За даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості, в Україні спостерігається різке підвищення попиту на зріджений газ для автомобілів. Якщо в минулому році обсяг його продажів через АЗС виріс менш ніж на 0,5%, - до 818 тис. т, то в 2012 році продажі тільки за 9 місяців становили 838 тис. т.
Очікується, що до кінця року вони досягнуть як мінімум 850 тис. т, тобто зростуть майже на 5%. Кількість нових заправок, що торгують ЗВГ, з початку року зросла на 197, тоді як досі відкривалося не більше 10-15 точок на рік.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бензин після Нового року може подорожчати на 1,2 грн
Основною причиною зростання попиту на зріджений газ є подорожчання палива. Станом на 15 жовтня ціни зросли на бензин до 11,06 грн і дизпалива до 9,93 грн.
"За літр зрідженого газу автомобіліст платить близько 6 грн, а витрата збільшується всього на 5-10%", - зазначив аналітик UPECO Олександр Сіренко.
Вічно дешевий
Газ, яким заправляють автомобілі, є побічним продуктом нафтопереробної промисловості.
"Це значить, що він ніколи не буде дорожчим від бензину, а, отже, установка ГБО на автомобілі завжди буде вигідною", - говорить В'ячеслав Юрченко.
За словами експертів, саме тому перехід на зріджений газ не варто вважати тимчасовим явищем, а довготерміновою заміною звичному паливу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кому потрібне високооктанове пальне?
"Якщо 10-15 років тому газ вважався побічним продуктом, то сьогодні компанії планують його виробництво, складають графіки відвантажень і поставок, імпорту-експорту", - інформує Олександр Сіренко.
Директор консалтингової компанії "А95" Сергій Куюн додає, що ринок зрідженого газу функціонує окремо від інших нафтопродуктів і практично не залежить від котирувань нафти. При цьому протягом останніх трьох років зберігається співвідношення ціни газу і бензину в 50-60%.