Утилізація автомобілів в Україні може обійтись до 60 тис грн
Про це пише "КоммерсантЪ-Украина".
Відповідно до проекту закону №0936 "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів" та №0975 "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", які парламент минулого тижня прийняв в цілому в Україні вводиься плата за утилізацію будь-якого виду автомобільної техніки.
Згідно з документами, базові ставки утилізаційного збору становитимуть 5,5 тис грн для легкових автомобілів, а для автобусів, вантажних і вантажно-пасажирські автомобілів або спецтехніки - 11 тис грн.
Остаточний розмір збору буде розраховуватися за допомогою коефіцієнтів.
Видання зазначає, наприклад, якщо з нових легкових автомобілів буде сплачуватися сума в межах 4,73-30,2 тис грн, з уживаних - 9,46-60,5 тис грн залежно від об'єму двигуна. Плата для решти видів нових транспортних засобів становитиме 8,8-14,74 тис грн, а вживаних - 17,6-29,4 тис грн залежно від їх маси.
Зазначимо, що сума буде стягуватися з імпортерів при розмитненні, а з виробників - при продажу.
Генеральний директор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко вважає, що введення цього збору буде мати негативні наслідки для авторинку - ціни на автомобілі піднімуться, а сам ринок очікує незначне зниження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спецмита в дії: український автопром наростив виробництво
Прогнозують, що прийняті закони набудуть чинності з 1 вересня, залишилось дочекатись підпису Президента.
Сам збір буде стягуватися після того, як Кабінет міністрів приведе чинні нормативно-правові акти у відповідність до нових законів, на це йому надають три місяці з моменту набуття ними чинності.
Почесний президент "Укравто" Таріел Васадзе каже, що утилізаційний збір - тільки частина держпрограми з активізації розвитку вітчизняної економіки, розрахованої на 2013-2014 роки.
Щорічно в Україні підлягає утилізації не менше 100 тис автомобілів, але досі в країні немає належних потужностей.
"Вартість одного центру з утилізації складає близько €7 млн. На сьогоднішні в країні близько 10 млн автомобілів, більше 80% з них старше 13 років. Проводячи утилізацію, ми створюємо умови для оновлення українського автопарку", - каже Васадзе.
Нові правила змушують потенційних покупців, багато з яких добре пам'ятають нещодавнє подорожчання, пов'язане з введенням спецмита, змінювати свої плани щодо придбання транспортного засобу.