В Україні заборонено рекламувати 326 ліків
Відповідний документ розміщений на сайті Міністерства охорони здоров’я.
Як йшлося в наказі Міністерства, під заборону потрапили лікарські препарати, які викликають звикання, містять наркотичні та психотропні речовини, ліки для дітей до 12 років, для вагітних та жінок, які годують грудьми.
У повному переліку заборонених для рекламування препаратів 326 назв, з яких понад 100 виробляють в Україні. Як пише видання "Комерсант", з великих українських виробників обмеження торкнуться компаній "Фармак", групи компаній "Здоров’я" та "Дарниці".
Серед закордонних виробників заборона зачепила найпопулярніший препарат в групі анальгетиків "Солпадеїн", який випускає GlaxoSmithKline (GSK).
"Зараз на "Солпадеїн" припадає близько 30% продажів усіх без рецептурних препаратів компанії. Зараз він займає друге місце у грошовому виразі в Україні в категорії анальгетиків. На першому місці – "Цитрамон", який містить парацетамол, що не є наркотичною речовиною", - сказало джерело видання.
Реклама "Мезиму" теж зникне
Голова комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Тетяна Бахтєєва сказала, що перелік заборонених для реклами ліків буде розширений. До нього, зазначила вона, увійдуть такі популярні препарати, як "Есенціале", "Но-шпа" та "Мезим" (закордонні виробники).
"Їх продажі сягають мільярди гривень, а вживання ніяк не контролюється. Водночас, включити їх до списку рецептурних ми не можемо – країна величезна, і не в кожного мешканця, особливо у селах, є можливість йти до лікаря з будь-якою хворобою", - сказала Тетяна Бахтєєва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дітям заборонять купувати ліки
Нагадаємо, раніше депутати ВРУ хотіли заборонити рекламу усіх без винятку ліків, проте обмежили їх перелік за певними критеріями. В Україні заборонено також рекламувати препарати, які відпускають за рецептами.
Виробники знайдуть інші шляхи
Виробники лікарських препаратів, що входять до "Європейської асоціації", ще раніше критикували закон, ухвалений парламентом.
На їхню думку, немає сенсу забороняти рекламу ліків, які містять наркотичні та психотропні речовини у малих кількостях, що не становлять загрози для здоров’я пацієнтів.
Також фармацевтичні компанії наголошували на тому, що реклама препаратів без рецептурної групи дозволена у всіх країнах СНД та в багатьох країни Європейського Союзу.
Проте, за словами директора агентства Starcom Енвера Кікави, одним з клієнтів якого є GSK, закон не вплине істотно на рекламний ринок. Він зазначив, що зараз у телевізійній рекламі частка медичних брендів становить близько 20%, але частка заборонених для реклами препаратів незначна.
Енвер Кікава додав, що виробники знайдуть інші шляхи для просування своїх брендів без прямої реклами. Наприклад, рекламну інформацію про препарати можна розміщувати в аптеках або продавати за рекомендаціями лікарів.
Водночас джерело видання зазначило, що заборона вплине на продажі "Солпадеїну". Але компанія знайде шляхи, як просувати свій препарат далі, хоча нові шляхи можуть бути більш затратними, що вплине на ціну препарату.