Новий транспортний коридор між Китаєм та Європою проляже через Арктику
Завдяки таненню арктичної криги унаслідок глобального потепління стало можливим коротше морське сполучення між Азією та Європою, пише DW.de.
Китайські кораблі зможуть заощадити 12-15 днів свого шляху, що суттєво знизить транспортні витрати.
Згідно з даними державної китайської газети "China Daily", шлях до Європи скоротиться, порівняно із маршрутом через Суецький канал та Середземне море, на близько 7 тисяч кілометрів.
Північно-Східний водний шлях, щоправда, є судохідним не цілий рік, а лише від кінця липня протягом чотирьох місяців.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Металлист" намерен обжаловать решение УЕФА об исключении клуба из еврокубков уже 14 августа - Пивоваров
Торік, згідно з даними російської компанії "Росатомфлот", яка експлуатує криголами, цим маршрутом вже скористались 46 суден. У 2010 році – лише чотири.
Цього року Північно-Східним коридором скористається перше торговельне судно з Китаю. Вантажний корабель "Йонь Шень" компанії Cosco 8 серпня відчалив від північно-східного порту Далян у напрямку Роттердама.
Подорож крізь Берингову протоку та вздовж північного узбережжя Росії триватиме орієнтовно 33 дні. Круїз цього судна від Даляна до Роттердама південними морями зазвичай триває 48 днів.
Зовнішня торгівля Китаю здійснюється на дев'яносто відсотків морським шляхом. Згідно з попередніми прогнозами, до 2020 року через Північно-Східний коридор йтиме до 15% усього китайського експорту. Європа є одним з найголовніших торговельних партнерів Китаю.