Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Вирішення політичної кризи не залежить від обсягу повноважень Президента, - Медуниця

Вирішення політичної кризи не залежить від обсягу повноважень Президента, - Медуниця
Олег Медуниця. Фото: nfront.org.ua
Згадка Президентом Петром Порошенком Конституції 1996 року навряд чи свідчить про ностальгію за нею, оскільки вирішення політичної кризи не залежить від обсягу повноважень Глави держави.

Як нагадав Медуниця, Порошенко заявив, що "якби ми мали президентську республіку в трактуванні Конституції-1996, то ми вже б і нового прем’єра мали, і міністрів".

"Але слід добре пам’ятати, що саме в період дії Конституції 1996 року в Україні відбулось кілька значних політичних конфліктів. Варто згадати хоча б внесення в 1999 році кандидатури Ющенка як потенційного прем’єра. Віктор Андрійович називав себе "сином Кучми", однак через два роки був гучно відправлений у відставку через кризу у верхніх ешелонах влади", - таку думку висловив народний депутат фракції "Народний фронт" Олег Медуниця, коментуючи заяви Президента, зроблені ним під час візиту до Харкова 23 березня

"Можна згадати і перше прем’єрство Тимошенко: Кабмін, який Ющенко називав найкращим, зі скандалом відправили у відставку через півроку роботи. І все – через політичні чвари", - нагадав він.

"Тобто твердження, що кризи за старої Конституції не відбулось би, є сумнівним і спростовується прикладами з недавньої історії", - підкреслив Олег Медуниця.

"Зокрема, Віктор Янукович неконституційним шляхом повернув собі повноваження Леоніда Кучми, а тепер політична криза і громадянський конфлікт 2014 року викинули його до Ростова. Або взяти Грузію: Міхеїл Саакашвілі мав неймовірні за нашими мірками повноваження. Але після жорстокої політичної кризи втратив владу і опинився в Україні", - зауважив він.

Парламентар наголосив: питання не в обсязі президентських повноважень, а у політичній відповідальності й політичній мудрості, які дозволяють передбачати конфлікти і розв’язувати їх ще на стадії зародження.

"І при нинішній Конституції Президент, маючи найбільшу парламентську фракцію, зберігає потужний політичний вплив в Україні", - додав він.

"Фактично, саме голоси фракції "БПП" є запорукою успішного голосування за кандидатуру прем’єра, то ж Президент, по суті, бере безпосередню участь у висуненні того чи іншого кандидата на посаду голови Уряду", - сказав народний депутат.

Він наголосив, що саме тому "Народний фронт" неодноразово наголошував, що готовий обговорювати кандидатури наступників нинішнього прем’єра та їхні програми дій на чолі Кабміну.

"Однак "БПП" досі грає в ігри і з колегами по парламенту, і з українцями: вимагають зняти Арсенія Яценюка, не пропонуючи при цьому альтернатив", - підкреслив Олег Медуниця.

Він також зазначив, що і фракція "Народний фронт", і вся Україна чекають від Глави держави рішучих кроків у вирішення політичної кризи, і висловив сподівання на те, що Президент і його команда нарешті оголосять кандидатуру нового прем’єра і представлять склад нового Уряду і програму його дій.

Нагадаємо, що сьогодні Президент закликав коаліцію врегулювати кризу до 29 березня.

Раніше ЗМІ стало відомо, що Петро Порошенко і Арсеній Яценюк узгодили кандидатуру Гройсмана і частини міністрів у новому уряді.

Натомість, нещодавно, інший ймовірний кандидат на посаду прем'єра Наталія Яресько оприлюднила своє бачення майбутнього уряду і вперше публічно заявила про своє бажання очолити уряд.

Водночас, нардеп від "Народного фронту" Вікторія Сюмар заявила, що фракція "Блок Петра Порошенка" не бажає брати на себе відповідальність за обрання нового прем'єр-міністра і переформатування Кабінету міністрів в цілому.

Також голова фракції "Блок Петра Порошенка" у Верховній Раді Юрій Луценко заявив, що Арсеній Яценюк не залишиться прем'єром.

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян