Дороговизна сільгосппродукції вдарить по світових виробниках біопалива та м'яса
"Негативний вплив на сектор харчових продуктів та напоїв буде більш плавним, оскільки сировина не є приорітетною у їх виробництві", - йдеться в огляді.
Причиною стрімкого зростання світових цін на продовольство, стала посуха у Штатах, яка вплинула на врожайність кукурудзи та сої в Північній Америці. Fitch вважає, що загалом загроза для компаній - помірна, так як питання різкого підвищення цін через погодні умови зазвичай мінливе та може швидко вирішитися після нормалізації погоди.
Попит на основні зернові та олійні культури стрімко зростає, проте пропозиція його не виправдовує: у засіках країн обсяг запасів значно менший від потреб споживання.
Нафта та газ можуть зайняти нішу біопалива
Аналітики Fitch наголошують, що в сегменті виробництва біопалива не відбудеться помітного відновлення до середини 2013 року, оскільки прибутковість залежить від рентабельності переробки: різниці між роздрібною ціною на етанол і витрат на основну сировину - кукурудзу.
У біопалива є такі товари-замінники, як газ і нафта, які не корелюють з цінами на сільськогосподарську продукцію. Як наслідок, високі витрати на ресурси в біоенергетиці роблять біопродукт менш привабливим в порівнянні з вуглеводневим паливом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хімічна промисловість наживається на погодних проблемах у США
"Сектор виробництва м'яса також зазнає негативного впливу кризи. Торговельні мережі не зацікавлені в зростанні цін. Виробники м'яса в країнах СНД, такі як ВАТ "Миронівський хлібопродукт" або АПХ "Міраторг" страждають менше, оскільки використовують високу частку власного зерна для виробництва кормів. Деякий тиск може відчувати на собі компанія "Avangardco", оскільки вона не вирощує власного зерна, і витрати на комбікорм складають до 70% вартості виробництва яєць. Проте "Avangardco" має переваги за рахунок дешевого зерна від місцевих фермерів та ринкової позиції, яка дозволяє впливати на ціноутворення", - йдеться в огляді.
Влада зосереджена у руках великих компаній
Експерти стверджують, що на невеликих виробниках продуктів харчування або на підприємствах, які зосереджуться на виробництві хлібобулочних і макаронних виробів, криза позначається найбільше.
Такі структири як, наприклад, Premier Foods, виробник хліба Hovis, не впливають на ситуацію, яка виникає на ринку, тому не мають можливостей корегувати ціни рітейлерів і низьку диференціацію продукції. Натомість глобальні та диверсифіковані виробники продуктів харчування, такі як Danone або Nestle, часто маніпулюють ринком закупівель.
"Виробники та експортери зерна, такі як "Мрія" або "Кернел" в СНД, можливо, будуть серед числа тих компаній, які виграють від високого попиту і цін", - аналізують експерти ринку.