Японія та США ратують проти спецмита на іномарки
Така позиція була висловлена 25 березня в Женеві на засіданні ради СОТ з торгівлі товарами, пише "КомерсантЪ-Україна".
На засіданні ради Євросоюз, США і Японія закликали Україну відмовитися від нових мит у розмірі 6,5-13%. Члени СОТ сумніваються у виправданості введення захисних заходів та вказують на допущені Україною порушення. Києву запропонований компромісний варіант - публічно провести нове розслідування.
На цьому засіданні Україну критикували двічі: у зв'язку з її заявкою на перегляд тарифних позицій і підвищенням мита на імпорт автомобілів.
"Євросоюз, як і деяких інших членів СОТ здивувало рішення України про введення таких заходів", - йдеться у заяві ЄС.
У відомстві наводять три причини, чому таке рішення є необгрунтованим.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іномарки не приїдуть
"По-перше, розслідування завершилося майже рік тому, з того часу нічого не відбувалося, і логічно було очікувати, що країна не вживатиме жодних заходів. Підвищення мит грунтується на застарілих даних 2008-2010 років. По-друге, ми були здивовані, тому що коли проводили розслідування, ми висловлювали сумнів у тому, що ці заходи вписувалися в норми СОТ. По-третє, ми не могли провести попередні консультації в рамках угодах про гарантії СОТ, що порушує важливі процедури організації торгівлі", - пояснюють у Євросоюзі.
У цієї позиції знайшлися прихильники. "Згідно з нормами СОТ, введення мит можливе лише у випадку "непередбаченого розвитку". Збільшення імпорту повинно бути "несподіваним, різким і значним", а втрати, обумовлені іншими чинниками, "країна не має приписувати це імпорту". Японія сумнівається, що ці вимоги були дотримані", - йдеться в заяві японської сторони.
В апараті урядового уповноваженого з питань європейської інтеграції та в асоціації "Укравтопром" відмовилися від коментарів. Але джерела в Мінекономрозвитку запевняють, що рішення МКМТ все ж набуде чинності у квітні.
Нагадаємо, що Україна запровадила спеціальні заходи щодо імпорту легкових автомобілів у вигляді додаткового ввізного мита, яке становитиме 6,5% та 13%.
Ним обкладатимуть легкові автомобілі з двигуном від тисячі до 2,2 тис кубічних сантиметрів, пояснила Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі на сторінках газети "Урядовий кур'єр". Рішення, яке поширюватиметься на автомобілі незалежно від країни виробника, набуде чинності 13 квітня та діятиме три роки.