Брюссель залякує Росію Трансадріатичним газогоном
800-кілометрова труба для транспортування газу простягнеться від грецько-турецького кордону через північ Греції та Албанію до півдня Італії. Звідти газ потраплятиме у європейську газотранспортну мережу, пише Dw.de.
Цей проект є конкурентом газогону "Набукко", яким газ постачатиметься від турецько-болгарського кордону до Австрії. Довжина останнього сягатиме 1,3 тис кілометрів.
Хто саме постачатиме газ з Азербайджану до Європи в обхід Росії, до середини 2013 року має вирішити консорціум "Шах-Деніз". До консорціуму входять, зокрема, енергетичні колоси British Petroleum та Socar - державна нафтова компанія Азербайджану.
Трансадріатичний газогін ТАР є коротшим та вигіднішим за "Набукко" і коштуватиме близько двох мільярдів євро, пояснює Теодорос Цакіріс, експерт з питань енергетики Афінського інституту політичних досліджень ELIAMEP.
Однак більш важливим, на думку Цакіріса, є те, що новий газогін запропонує економний доступ до сховищ природного газу в Каспійському регіоні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Польща будує власний газогін в альтернативу "Газпрому"
Європейська комісія також висловила підтримку новому проекту. Брюссель погоджується з кожним проектом, який зменшує енергетичну залежність Європи від Росії. Цакіріс вважає хорошим знаком для південно-європейського газогону те, що німецький енергетичний концерн E.ON Ruhrgas має наміри інвестувати у ТАР 15% необхідних коштів.
Взяти участь у будівництві Трансадріатичного газогону збираються і швейцарська енергетична компанія EGL та норвезький нафтовий концерн Statoil. Досі бракувало лише чіткої політичної підтримки кількамільярдного проекту. Очевидно, що це питання уряди владнали угодою про ТАР, яку Греція, Албанія та Італія підписали 13 лютого в Афінах.
Після підписання міжурядової угоди в Афінах газогін ТАР отримав стратегічну перевагу над конкурентами, наголошує експерт.