БІЗНЕС & ФІНАНСИ СТАТТІ

Навіщо власнику Amazon видання The Washington Post

Джефф Безос має змогу врятувати газетну галузь
У світі вже впродовж тривалого часу ховають газетний та видавничий бізнес. Прибутки окремих видань впали більш ніж на третину у порівнянні з докризовим періодом. На цьому фоні власник Amazon Джефф Безос вирішує купити The Washington Post. Чи досягла газетна індустрія свого дна і для чого Безосу знадобиться новий бізнес, пише видання The Economist.
Навіщо власнику Amazon видання The Washington Post Jeff Bezos. Фото: mirror.co.uk

Може так бути, що Джефф Безос вірить у карму. Проте, бібліофіли та автори книг часто звинувачують заснований ним онлайн-магазин Amazon у знищенні книжкового бізнесу. Тим не менш, 5 серпня пан Безос знову постав у постаті спасителя старих медіа. Компанія The Washington Post оголосила, що збирається продати Безосу свою передову газету, поряд з деякими іншими друкованими активами (саме Безосу, а не Amazon). Вартість угоди – $250 млн.

Звістку про цю секретну угоду так щільно охороняли, що навіть журналісти Washington Post, які є одними з найкращих в своїй галузі, нічого про це не знали. Продаж газети означає закінчення ери 80-річного контролю сім'ї Грем над цим виданням, який почався в 1933 році, коли банкір Юджин Меєр викупив газету з банкрутства за $825 тис.

Пан Безос отримає у власність більшу частину видавничого бізнесу, який належить The Post Company, включаючи місцеві газети, наприклад Fairfax County Times у Вірджинії та The Gazette у Меріленді. Інші активи, такі як освітня компанія Kaplan, а також журнал Foreign Policy залишаться у власності Post Company, яка має змінити свою назву.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 10 фактів про Amazon.com, яких ви не знали

Дональд Грем, чинний бос компанії і онук пана Маєра, та Кетрін Веймут, видавець газети і правнучка Маєра, щосили намагалися врятувати видання. Проте, тираж і прибутки газети продовжували падати. Минулорічні доходи усього видавничого підрозділу Post Company склали $582 млн – це падіння приблизно на 35% в порівнянні з 2007 роком.

Газети сьогодні вартують близько 10% від того, що вони коштували десять років тому

За останні роки настрій і месиджі Post Company докорінно змінилися. У своїй річній доповіді за 2007 рік у компанії говорили, що їх видання має "найкращі перспективи серед усіх великих газет". Але потім рецесія вбила рекламу (яка почала залишати друк ще до початку рецесії), а тиражі продовжували падати. У річному звіті за 2012 рік зловісно говорилося, що "зіткнувшись із втратою великої частини нашої реклами, через націоналізацію місцевих роздрібних мереж реалізації і скорочення читацької аудиторії серед молодих людей, у нас немає формули для підтримання сталої рентабельності видання".


Дональд Грем. Фото: washingtonpost.com 

Торік Post Company втратила $54 млн (без урахування пенсійних внесків втрати становили $11 млн). У червні в компанії запровадили стягувати плату за онлайн-контент, після декількох років відмовлянь запустити платний доступ, але ніхто насправді не вірить, що цього буде достатньо, щоб істотно покращити довгострокові перспективи видання.

"У той час як газетний бізнес продовжує нам ставити щоразу більше запитань, на які у нас немає відповідей, Кетрін і я питаємо себе, чи наша маленька публічна компанія буде залишатися найкращим власником для газети", - йдеться у заяві пана Грема.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи уб'ють електронні читалки друковану книгу і видавництва?

Врешті-решт, вони вирішили продати видання людині, яка управляє дуже великою компанією.

Пан Безос нахвалював членів сім'ї Грем за їх "сміливість" в журналістиці, яку продовжує публікувати видання, а також за готовність продати саму газету. Він підсолодив угоду, пообіцявши зберегти поточну команду менеджерів, включаючи пані Веймут в якості видавця. (Багато знавців, які вболівають за майбутнє газети, тим часом, говорять, що цю посаду краще було б віддати тому, хто не має безпосередніх родинних зв’язків).

Продаж повинен також розблокувати певний капітал для сім'ї Грем, проте, їхні виплати будуть нічим у порівняннні з тим, що отримала сім'я Бенкрофт, після того як Руперт Мердок за $5,6 млрд у 2007 році купив Dow Jones, який видає Wall Street Journal – власне, це була подвійна ринкова вартість газети на той час.

Деякі газети досить успішно заробляють більше завдяки контенту в режимі онлайн або в друкованому вигляді. За минулий рік загальний дохід американських газет знизився всього лише на 2%.

За винятком сім’ї Херст, яка володіє Times Union в Олбані, штат Нью-Йорк, і сім’ї Cульцбергер, яким належить New York Times, невелика кількість американських сімей-"видавців" газет продовжують триматися за свої видання, які їхні родичі колись дуже цінували. Навіть сім’я Сульцбергер втратила частину власності друкованих видань. 3 серпня компанія New York Times оголосила про продаж за $70 млн видання Boston Globe Джону Генрі, якому належить бейсбольна команда Boston Red Sox. Сульцбергери придбали це видання у сім'ї Тейлор в 1993 році за $1,1 мільярда.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Amazon блокує покупців, які занадто часто повертають товар

Чи не втарили розум родина Генрі та Джеф Безос, забажавши купити власні газети? Стан самопочуття у видавничій галузі погіршується вже протягом деякого часу. Аналітик галузі Кен Доктор вважає, що газети сьогодні вартують близько 10% від того, що вони коштували десять років тому. Тим не менш, може виявитися, що пан Безос, який заробив свої мільярди шляхом створення компанії, яка продає товар дешево, насправді вважає, що роки занепаду видавничої справи і негативні настрої щодо перспектив газет допомогли йому забезпечити собі вигідну ціну при купівлі The Post.

Він не єдиний хто проявляє інтерес до цієї галузі. Торік фірма Уоррена Баффета Berkshire Hathaway купила купу газет у Media General. Загальний висновок про стан видавничої галузі в Америці може бути невтішним, проте, деякі газети досить успішно заробляють більше завдяки контенту в режимі онлайн або в друкованому вигляді. За минулий рік загальний дохід американських газет знизився всього лише на 2%. Окремі експерти думають, що газетна індустрія, нарешті, досягла дна свого падіння. Можливо, пан Безос є одним із тих, хто думає саме так.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Facebook та Twitter. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

08 08 2013 14:44
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ
СТАТТІ