"Корпорація КРТ" вкотре звертається із офіційним листом до головного перевізника країни. Виробники деталей та залізничних скріплень наголошують на недопущені незаконного використання елементів верхньої будови колії, які виготовленні із порушенням встановлених норм.
Нагадаємо, підприємствами "Укрзалізниці" у 2014 – 2015 роках закуповувався анкер закладний типу АЗ-1, виробництва ТОВ "АТ Механіка", незважаючи на скасування погодження технічних умов на анкер за рішенням суду. Крім того, поставлені на ДП "Старокостянтинівський завод залізобетонних шпал", "Коростенський завод залiзобетонних шпал", "Гніванський завод спецзалізобетону", анкери АЗ-1, виробництва ТОВ "АТ Механіка", не містять маркування - року випуску та матеріалу, з якого вони виготовленні, що є порушенням Галузевого стандарту, затвердженого Міністерством транспорту України. (ред. - "Типова побудова технічних умов на продукцію для залізничного транспорту України" 2.0.10-018-97)
Вочевидь, відсутність на виробі маркування (зміст якого має включати дату виготовлення та матеріал, як основний параметр виробу) не дає можливості "Укрзалізниці" під час проведення вхідного контролю та подальшої експлуатації ідентифікувати такі вироби, визначити їх відповідність встановленим вимогам, технічним умовам та гарантійним термінам зберігання та експлуатації.
Відтак, виробник, який свідомо ігнорує вимоги до маркування виробів фактично не несе ніякої відповідальності щодо гарантійних термінів експлуатації чи ресурсу працездатності виробів, а також їх відповідність якісним та технічним характеристикам, задекларованим в технічній документації.
Сьогодні ми маємо справу з такими ж способами нечесної конкуренції, як і 2-3 роки тому
Директор ТОВ "Корпорація КРТ", Олег Місьонг переконаний, що відсутність дати виготовлення чи матеріалу на анкерах, скріпленнях чи клемах неминуче позначиться на безпеці руху. Саме тому вся продукція, що виготовляється ТОВ "Корпорація КРТ" містить маркування - дату виготовлення (рік, дві останні цифри) та матеріал виробу. Втім, аналогічні вимоги для продукції іншого виробника – ТОВ "АТ Механіка" чомусь не застосовуються.
"Коли ми говоримо про закупівлю будь-якої продукції для колії –ми повинні пам`ятати про безпеку руху потягів. Це лише на перший погляд здається, що маленьку деталь можна замінити або взагалі викинути, втім реально це може призвести до аварійних ситуацій, у яких може постраждати не лише вантаж, але й звичайний пасажир. Тому заміна елементів верхньої будови колії – не простий процес, він має супроводжуватися цілою низкою галузевих випробувань та нанесенням відповідного маркування. Ми сподіваємося, що нас почують, адже безпека руху – це життя", - підсумовує директор ТОВ "Корпорація КРТ".
Залишається відкритим питання - чому для одних компаній це маркування є обов`язковим, а для інших - ні? І чи відсутність такого маркування не позначаться на якості та безпеці перевезень? Мабуть, над цим має замислитись підприємство-монополіст у сфері залізничних перевезень.