Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Є герой - є кіно, нема героя - нема кіно

Мирослава Ульяніна
Є герой - є кіно, нема героя - нема кіно
Валентин Васянович. Фото: firstua.com
"Це моя рідна тітка і мій двоюрідний брат. Вони не актори. Звичайні люди, близькі мені з дитинства",- каже Валентин Васянович про героїв своєї стрічки "Присмерк". Фільм демонструється на кількох міжнародний фестивалях, і одеський - не вийняток. 61-хвилинна робота Валентина бере участь у Національній конкурсній програмі ОМКФ.

"Фільм я знімав плюс мінус рік. Приїздив на Житомирщину щосезону, брав камеру в руки і знімав",- каже режисер. Історія ця про 82-річну Марію Васянович та її хворого сина Олександра. Вони живуть у глухому житомирському селі, без сторонньої допомоги і цікавості. Сашко після важкої хвороби втратив зір. Стара мати - єдина опора і надія. І найбільше його переживання: що вона помре першою. Тому Марія з усіх сил тримається за життя. 

Знятий за невеликі кошти (близько $30 тис) фільм - сильний, глибокий і відвертий. Абсолютно авторський, бо Васянович був і режисером, і оператором, і автором. Інакше зняти таку документальну історію не вийшло б. "Якби був присутній ще хтось, Марія з сином не розкритися б, вони не були б справжніми, не жили б в кадрі",- пояснює Валентин. 


Кадр з фільму "Присмерк"

Він починав працювати як режисер-документаліст на поприщі короткого метру, потім зняв дві ігрові повнометражні історії "Звичайна справа"(2012) та "Креденс" (2013), тепер же - повернувся до документалістики. "Із цим жанром все зрозуміло: є герой - є кіно, нема героя - нема кіно. Мені щастить, що в мене багато знайомих із цікавими для зйомки долями",- каже режисер. І продовжує: "В ігровому кіно все трохи інакше. Там ти відчуваєш себе володарем світу. Бо лише від тебе все залежить. Ти можеш змінити все на будь-якому етапі: ще від написання сценарію і аж до роботи на локації. Якщо є якісь проблеми - сам дурак!" А от в документалістиці контроль режисера слабший. Бо головний тут - герой. І якщо спочатку його розслабив, вивів на потрібний настрій, а потім щось зробив не так - і герой закрився... То все пропало. "Вважай, що кіно вже нема",- ставить крапку Васянович. 

Мирослава Ульяніна, журналіст каналу 1+1, ведуча, блогер

Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Мільярди чи маргіналізація. Чому Європа має показати Трампу гроші, щоб впливати на майбутнє України – Грегуар Рус
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Останній шанс Заходу. Ялта чи Гельсінкі для нового світового порядку – Александер Стубб
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Епштейн, Айова і Махаріші. Мережа з метою повалення Америки. Частина 5 – Дейв Трой
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Мирні ініціативи Трампа тонуть у хаосі. Без формального політичного процесу Трамп не може закінчити війну в Україні – Іво Даалдер
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Репараційна позика без лідерства. Фінансування України як чергове європейське лайношоу – Тімоті Еш
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Важкі, середні та легкі. Комплексний огляд українських ракет і БпЛА великої дальності – Фабіян Гоффманн
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
Посібник із захисту демократії від популізму. Поки не стало запізно – Тімоті Ґартон Еш
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян
путін не змінив своїх планів. Мирні переговори демонструють, чому девелоперам не слід наближатися до міжнародної дипломатії – Мік Раян