Ахметов більше не хоче мати справу із вином
Про це йдеться в офіційному повідомленні компанії.
15% пакет акцій група продала співвласникам "Артемівськ Вайнері".
Отже "Фірма "ЮГ", підконтрольна екс-віце-прем'єр-міністру Борису Колеснікову, збільшила свою частку в статутному капіталі "Артемівськ Вайнері" з 30% до 38,85%. Ще один акціонер - "Деметра Компані", засновником якого є депутат від фракції Партії регіонів Сергій Кий, наростив свій пакет з 15,02% до 19,4%.
Пакет ПрАТ "Едельвейс", який належить "МАКО Холдингу" Олександра Януковича, залишився незмінним - 15%. Також серед акціонерів з'явилося фізособа, частка якої у статутному фонді сягає 19,4%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На компанію Ахметова подали до суду через борг у 90 мільйонів
У СКМ пояснюють угоду боротьбою за "чистоту" активів - виробництво FMCG не є профільним для групи.
"СКМ ухвалила рішення про продаж міноритарного пакету акцій Артемівського заводу шампанських вин. Причина такого рішення - бажання сфокусуватися на профільних напрямках діяльності, до числа яких не належить виробництво напоїв та продуктів харчування", - заявив фахівець із внутрішніх та зовнішніх зв'язків СКМ Анатолій Євтушенко.
В Ахметова все продумано
Журнал Forbes пише, що СКМ сплановано позбувається продовольчих активів протягом останніх кількох років. У середині 2007 року група вийшла з хлібного бізнесу, а в 2008 році продала пивоварний завод "Сармат" американської корпорації SAB Miller. Однак ці активи на момент продажу не були лідерами на своєму ринку. Зовсім інша справа - "Артемівськ Вайнері".
"Бізнесу "Артемівськ Вайнері" можна тільки позаздрити. Щоб реалізувати всю вироблену продукцію, їм не потрібно витрачати ні копійки, ні на рекламу, ні на логістику. До них просто приїжджають і забирають все, що у них є", - пояснив маркетолог одного їх великих виноробних холдингів. Та й ринок шампанського виявився стійким до кризи, обсяги виробництва не скоротилися так глобально, як виробництво тихих вин.
Зазначимо, що "Артемівськ Вайнері" - найбільший в Україні виробник ігристих вин з ринковою часткою 24%. У 2012 році його частка збільшилася до 26%. Згідно з даними компанії, реалізація її продукції за 2011 рік збільшилася на 111%, виробництво - на 109%. Чистий прибуток зріс на 34%, до 17,7 млн грн.