Бензин без спирту буде дорожчим
Ціни на бензин зі спиртом можуть бути нижчими, оскільки акцизи на пальне без біоетанолу будуть вищі.
Про це повідомив заступник директора департаменту газової, нафтової та нафтопереробної промисловості Міненерго Костянтин Бородін.
Пальне відродить спиртзаводи?
Біоетанол для пального вироблятиметься на українських спиртових заводах. Планується, що завдяки цьому їх навантаження збільшиться з 40% до 70%.
Біоетанол - це етанол, який отримують у процесі переробки рослинної сировини для використання як біопаливо.
У той бензин, що виробляється в Україні, спирт додаватимуть безпосередньо на нафтопереробних підприємствах.
Через рік у бензині з'явиться біоетанол
Нагадаємо, що влада обов’язкове додавання біоетанолу до бензину пропонує ввести у 2014 році. Законопроект, який підготувало Міненерго, передбачає, що додавання 5% біоетанолу до бензину рекомендуватиметься від 2013 року, а обов’язкове додавання спирту передбачається у 2014-2015 роках. Від 2016 року обов’язковий вміст біоетанолу у моторних бензинах становитиме мінімум 7%.
Влада сподівається, що широке використання біоетанолу як палива забезпечуватиме реалізацію механізмів ратифікованого в Україні Кіотського протоколу щодо зменшення викидів СО2 в атмосферу.
Міненерго обіцяє під час впровадження біоетанолу на ринок моторних палив враховувати провідний світовій досвід, зокрема, Бразилії, де у 2011 році частка автомобілів, що споживають бензини із вмістом 25% біоетанолу, становила 50%, до 2020 року заплановано частку таких автомобілів довести до 86%.
Для пального зі спиртом треба адаптувати двигун
Щоправда, деякі фахівці вважають, що не можна переводити Україну на бензин з біоетанолом, бо у країні дуже "стрибає" температура, - повідомляє ТСН.
Експерти вважають, що Україна не готова до такого бензину, адже для українських авто це була б майже миттєва смерть двигуна.
Спеціалісти станцій техобслуговування не можуть пригадати жодну машину, яка б була пристосована споживати навіть 10% біоетанолу.
"Для цього потрібно адаптувати двигун. Незначні адаптації, незначні зміни, але їх потрібно проводити. Коштуватимуть ці зміни приблизно $300", - пояснив заступник директора науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.
На даний час п'ята частина усіх АЗС України продають неякісне пальне. За підсумками 2011 року кількість неякісного пального на автозаправках зросла у 5 разів.