Через два роки кожен 12-й коментар чи "лайк" в інтернеті будуть проплаченими
Про це свідчить нове дослідження компанії Gartner, інформує Techcrunch.
Згідно з ним, сьогодні в Інтернеті проплаченими є 1% - 4% соціальних взаємодій. Але, як вважають дослідники, з часом ситуація лише погіршуватиметься, і вже до 2014-го року близько 10% -15% всіх соціальних відгуків та інших видів соціальної взаємодії будуть підробленими.
Що цікаво, на цьому ринку вже з’являються цілі компанії, які просувають ідею оплати за активність користувачів. Вони платять навіть за "обміни" на Facebook та позначення відеороликів YouTube "улюбленими", щоб підняти їх рейтинг в чартах.
Наприклад, компанія PaidPerTweet використовує не лише пряму грошову винагороду за "лайки" і "твіти", але й різні дисконтні купони.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 83 млн користувачів Facebook виявились ботами
Яскравим прикладом використання проплачених підроблених фанатів є кандидат в президенти США Мітт Ромні (Mitt Romney), який на початку цього року був викритий у залученні тисячі підроблених послідовників у Twitter.
Gartner прогнозує, що протягом найближчих двох років принаймні дві компанії зі списку Fortune 500 опиняться під слідством Федеральної комісії з торгівлі США (FTC) за підроблені рейтинги та огляди. У 2009 році FTC заявила, що "позитивні відгуки, розміщені без повного розкриття компенсації (якщо така мала місце), можуть бути розцінені як неправдива реклама, або як такі, що вводять покупця в оману".
На думку аналітиків дослідницької компанії Gartner, така ситуація призводить до того, що споживачі перестають вірити різним оцінкам і рейтингам, створеним на основі аналізу взаємодії в соціальних мережах.
Окрім того, користувачі стають більш обережними і обмежують своє спілкування лише з "перевіреними" контактами і брендами.
Дослідники також зазначають, що до вирішення цього питання повинні долучилися й самі сервіси – Twitter, Facebook та інші. Вони хочуть заробляти гроші на рекламі, а так куплена соціальна активність може поставити під загрозу всю бізнес-модель соціальних мереж.