Чорний сон стоматологів: пломби більше нікому не потрібні

Фото: imedic.biz
Кінець пломбам і лікуванню кореневих каналів. Науковці опублікували дослідження, яке свідчить про те, що зуби здатні самовідновлюватися.

Про зуби варто дбати хоча б з погляду, що в людини вони не відростають. Емаль, яка їх покриває має певну здатність регенарції, але коли пошкодження занадто велике, бактерії проникають до розташованого глибше дентину і невідворотно нищать зуб. Виникає дірка.

Сучасні технології лікування карієсу хоч і кращі ніж 25 років тому, але все ж не досконалі. Перш за все потрібно передусім усунути свердлом хворий дентин. Потім дірка наповнюється пломбою із синтетичного матеріалу.

Найновіше відкриття вчених із Гарвардського університету може стати кінцем звичайного лікування зубів. Вже багато років науковими колами ширилися чутки про те, що надзвичайно сильні лазери здатні регенерувати м'які тканини, наприклад шкіру чи волосся.

ЧИТАЙТЕ: Вчені виростили гібридний зуб з клітин ясен людини і ембріонів мишей

Науковці у журналі "Science Translational Medicine" доводять, що імпульси лазера надзвичайної сили здатні регенерувати дентин. Під впливом лазера  клітини зубів починають знов виробляти дентин.

Дослідники вважають, що під дією лазерного випромінювання, що генерується активні форми кисню (кисень в атмосфері завжди сполучений із двома атомами і є мало хімічноактивним).

Такі форми кисню надзвичайно важливі в передачі різних хімічних сигналів в клітинах.

Вчені вважають, що такі форми кисню активують білок, трансформуючий чинник зростання бета (TGF - бета 1), який між іншим спонукає клітини до регенерації, а також, як виявляється, спонукає клітини зубів до повторного виробництва дентину.

Досить одного імпульсу лазера, щоб впродовж 12 тижнів з'явився шар нової тканини. Вона відрізняється від натурального дентину, але науковці мають позитивні враження від свого відкриття. Експерименти проводять на гризунах, а далі планують перейти до експериментів на людях. З огляду на те, що людські зуби більші, подальші дослідження буде легше проводити, кажуть вчені.

За матеріалами: "Science Translational Medicine"