Facebook проводив сотні психологічних експериментів на користувачах
Два роки тому тисячі користувачів Facebook отримали тривожне повідомлення у якому йшлося про те, що їхні аккаунти будуть закриті, бо Facebook вважає, що вони є роботами або зареєструвалися в соціальній мережі під фальшивими іменами, інформує Gazeta Wyborсza.
Однак виявилося, що їх облікові записи не закрили, а вся ця процедура була всього лише елементом дослідження, яке повинно було показати реакцію людей на перспективу втрати доступу до Facebook.
Як пише видання Wall Street Journal, у компанії Facebook працює спеціальний відділ, який за останні роки провів сотні схожих тестів.
На початку тижня таємна діяльність досі маловідомої групи вчених стала явною завдяки суперечливим дослідженням, які маніпулюють емоціями користувачів Facebook. Але схожих досліджень було багато більше, а гірше того - жодне з них не проводили за згодою з досліджуваними.
ЧИТАЙТЕ: Британська влада перевірить законність секретного психологічного експерименту Facebook
Тестовано наприклад, як між собою спілкуються члени сімей, які причини самотності в людей, як інтернет-користувачі, до яких надіслано пропагандистські матеріали, голосували на виборах до американського Конгресу в 2010 році.
У розмові із Wall Street Journal колишній співробітник таємної команди дослідників Facebook Ендрю Ледвін, який працював в компанії впродовж 2012-13 років каже: "Вони постійно намагаються змінити поведінку людей".
За його словами, у компанії не було жодної програми дослідження громадської думки і практично кожен міг робити це без обмежень.
Ендрю також каже, що йому доводилося проводити такі дослідження про які в компанії не знав ніхто, тим більше про них не здогадувалися користувачі соціальної мережі. Тести відбувалися так часто, що деякі дослідники боялися за достовірність результатів. Дослідники Facebook вважали, що ті самі користувачі сервісу можуть брати участь в декількох дослідженнях водночас, що могло б негативно вплинути на ретельність досліджень.
"Це був елемент досліджень, які фірма робить, щоб тестувати різні продукти. Ми погано спілкувалися. І за цю комунікацію ми вибачаємося. Ми не хотіли нервувати кого-небудь", - визнала операційний президент Facebook Шерил Сандберг на зустрічі із рекламодавцями в Індії.
Прес-служба соціальної мережі запевнила, що від часу досліджень емоцій користувачів введено значно більш суворіші правила проведення психологічних тестів. Від початку цього року цим займається цим команда з 50 внутрішніх експертів у царині конфіденційності і безпеки даних. Ті дослідження, результати яких мають потрапити до наукової преси: про них має висловити думку і особлива група експертів.
Це добре, що Facebook змінює свій підхід до досліджень на користувачах, однак все вказує на те, що незважаючи на розбіжність не припинить їх ведення.