Фінансування Програми розвитку літакобудування 2020 може сягнути більше 37 млрд гривень
Експерт повідомив, що Міністерство готує проект Концепції Програми 2020 за участю Фонду держмайна, Національної академії наук, Державного концерну "Укроборонпром", а також багатьох підприємств авіабудівної галузі України та відповідних органів виконавчої влади.
Прогнозний обсяг фінансування Програми розвитку літакобудування 2020 сягне більше 37,1 млрд гривень: понад 16 млрд гривень буде використано з державного бюджету та 21,2 млрд гривень – з інших джерел (інвестиційних та інноваційних фондів, кредитів, позик, власних коштів підприємств).
"Фінансування Програми може бути скориговано відповідно до етапів її розробки, і у відповідності з тими потребами, які в принципі можуть виникнути в ході реалізації. Тому ми не вважаємо, що 37 млрд – це точна цифра, вона може бути і значно більше, залежно від того, скільки коштів потребуватиме розвиток нашої авіабудівної галузі", - зазначив директор департаменту економіки оборони та безпеки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Антонов" погодився збирати літаки Ан-140 спільно з росіянами
За словами експерта Мінекономрозвитку, в проекті Концепції Програми 2020 передбачається здійснення структурних змін, які матимуть значний вплив на розвиток галузі, а саме: проведення корпоратизації та приватизації підприємств і створення інтегрованих структур управління авіабудівної галуззю. Також заплановано провести реструктуризацію, модернізацію і технічне переоснащення виробничих потужностей серійних літакобудівних підприємств, центрів базового технічного обслуговування і ремонту авіаційної техніки вітчизняного виробництва. На підприємствах, що випускають літаки і комплектуючі частини авіаційної техніки, будуть створені і впроваджені принципово нові технології та засоби їх реалізації.
"Ми припускаємо, що в рамках реалізації цієї програми будуть розроблені і нові літаки, транспортні літаки, - це Ан-140т, Ан-178, будуть розроблені і нові авіаційні двигуни – це АІ-28, АІ-222-25, АІ-450М, Д-136 -2. Будуть сформовані практично нові виробничі потужності для розробки та модернізації серійного виробництва вітчизняних вертольотів – це МСБ-2, МСБ-6, безпілотних літальних апаратів цивільного призначення, іншої авіаційної техніки, також буде створений єдиний центр з розробки сучасного бортового обладнання", - розповів Петро Нєботов.
Глава департаменту економіки оборони та безпеки Мінекономрозвитку додав , що також планується здійснити модернізацію існуючих типів пасажирських літаків (Ан-140, Ан-148, Ан-158), транспортних літаків (Ан-74, Ан-124), вертольотів (М-2 і М-8) та авіаційних двигунів (Д-18Т, Д-436-148). Крім того, всі заходи Програми націлені на випуск техніки, мають потенціал для експорту на зовнішні ринки.