Мікроби рятують людство

Фото: ploscompbiol.org
Вчені довели, що біологічні особливості людини залежать від мікробного населення значно сильніше, ніж вважалося раніше.
Про це свідчать перші результати роботи міжнародного проекту "Мікробіом людини", опубліковані у четвер, 14 червня,в журналі PLoS Computational Biology і PLoS Genetics.

Результати роботи проекту "Мікробіом людини", запущеного в 2007 році в США, показують, що біологічні особливості людини залежать від мікробного населення значно сильніше, ніж вважалося раніше.

Бактеріальне і мікробне "населення" людського організму вирізняється дуже великою різноманітністю - кількість мікроорганізмів в організмі у різних людей може дорівнювати кількості власних клітин, а може вдесятеро перевершувати її.

Вчені кажуть, що організм людини - розплідник мікробів. Фото: ploscompbiol.org

Первинні зразки для подальших досліджень в рамках проекту були отримані у 242 дорослих чоловіків і жінок, що живуть в США.

Науковці брали проби з шкіри, з носа, глотки, з шлунково-кишкового тракту. Такі проби було взято у кожного учасника дослідження тричі протягом 22 місяців, що дало в цілому більш як 11 тисяч зразків.

Вчені отримали найповніші на сьогодні дані про всі види мікроорганізмів, що живуть в людині

Науковці проаналізували структуру взятих з 5 тисячах зразків молекул РНК, що повинно було показати генетичні зв'язки між організмами.

Крім того, вони розшифрували геноми мікробів, знайдених в 681 зразку, і зіставили отримані генетичні послідовності з геномами відомих мікроорганізмів.

У дитячому організмі мікробів у двічі  менше, ніж у дорослому. Фото: tsn.ua

В результаті, як заявляють учасники проекту, вони отримали найповніші на сьогодні дані про всі види мікроорганізмів, що живуть в людині.

Результати, отримані науковцями, показали, що найбільш різноманітне мікробне "населення" - зубів людини та її калу. Дещо менше видів мікроорганізмів мешкає на шкірі і на внутрішній поверхні щік, і ще менше - у вагіні.

Скоро науковці розкажуть, чим відрізняються мікроби жителів країн третього світу

Крім того, науковці виявили, що у людей, що живуть в одній місцевості, може бути схожий набір мікробів у зразках слини, проте при цьому може сильно відрізнятися "населення" шкіри. Виявилося, що різні спільноти мікробів можуть спільно виконувати подібні завдання в обміні речовин.

Експерти зазначають, що теперішня стадія роботи проекту - тільки перший крок, і науковцям ще належить зрозуміти, чим відрізняється мікробіом жителів країн, що розвиваються, або людей, які потерпають на ті чи ті захворювання.

Фото: ploscompbiol.org

Зазначимо, що американські науковці раніше пов'язали розвиток ожиріння зі зміною нормального складу мікрофлори кишечнику.

Також, група науковців із США, Ірландії та Канади озвучила теорію про те, що один з видів бактерій, що живуть в кишечнику, здатний безпосередньо впливати на рецептори мозку і впливати на емоційний стан.
путін гудбай.  Як розброїти росію на газовому ринку – CEPA