Навіть в старості тканини організму можуть відновлюватись так, як в молодості, - вчені

Фото: pbs.org
Вчені виявили ген, активація якого змушує тканини дорослих мишей відновлюватися так само швидко, як у молодих тварин.

Свої результати вони опублікували в статті в журналі Cell.

"Звучить як наукова фантастика, але ген Lin28a може бути частиною цілющого коктейлю, що додає тканинам дорослих виняткові здібності до відновлення, які спостерігаються у молодих тварин", - пояснив Джордж Дейлі з Дитячої лікарні Бостона (США).

Відомо, що тканини відновлюються набагато швидше в молодості, ніж у дорослому віці. Це природно для організмів більшості тварин - від комах до ссавців. Молекулярні механізми, що впливають на здатність тканин до відновлення, досі залишались невідомими.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Здатність мозку чинити опір старінню виявилася спадковою

Делі і його колеги припустили, що важливу роль у цьому процесі може грати білок, який кодується геном Lin28a. Цей ген активний на стадії ембріонального розвитку, проте з віком рівень білка, який він кодує, в організмі знижується. Вчені штучно активували Lin28a у дорослих мишей. Вони виявили, що це стимулювало розмноження та міграцію клітин, тому у мишей швидше відростала збрита шерсть, а також легше відновлювалася хрящова, кісткова та сполучна тканини при пораненнях вух і пальців.

Дослідники виявили, що Lin28a проявляв свою позитивну дію через стимуляції клітинного дихання - процесів переробки поживних речовин і кисню, що у клітину, в універсальні молекули аденозинтрифосфату (АТФ), які служать джерелом енергії для переважної більшості біохімічних реакцій.

Автори статті вважають, що їхні результати можуть допомогти у створенні препаратів, що сприяють відновленню тканин у людей.

За матеріалами: "РИА Новости"