Російські магазини готуються до нової війни з Україною: закупівлі товарів різко скоротилися
Про те, що закупівлі в Росії в серпні-вересні відчутно знизилися, Forbes.ua повідомили представники трьох вітчизняних компаній продуктового сектора.
Першими новиною про падіння продажів в сусідній країні поділилися представники ринку плодоовочевої консервації, соусів і кетчупів - компанії "Чумак" та "Дари ланів". Росія - ключовий експортний ринок для цих гравців.
"Ми фіксували зниження поставок в останні два місяці, - уточнює генеральний директор "Чумака" Костянтин Шевченко. - Пов'язували це з жорсткістю митних процедур".
Директор відділу продажів компанії "Дари ланів" Максим Ємельяненко також відзначає деяке зменшення поставок до Росії і теж скаржиться на проблеми на митниці. "Хоча і домовилися на вищому рівні, що проблем немає, але все одно йдуть додаткові огляди та перевірки, - нарікає він. - Це додаткові витрати через простій, які хтось повинен оплачувати".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антимонопольний комітет оштрафує "Фуршет", "Ашан" і ще 16 рітейлерів на 20 млрд грн
Представники цих компаній не уточнюють, наскільки за два попередні місяці у них знизилися поставки в Росію - мовляв, точної статистики на руках ще немає.
Керівник проекту консалтингової компанії "АПК -Інформ": овочі та фрукти" Тетяна Гетьман на питання про те, наскільки скоротилися продажі українських виробників продуктів харчування в Росії, відповідає: "Різко".
Російські партнери, пояснює вона , побоюються, що в будь-який момент кордон з Україною може бути "перекритий", введені імпортні мита або нетарифні обмеження на імпорт.
Зміни в роботі з російськими партнерами відчули і вітчизняні алкогольні компанії.
Українським виробникам продуктів харчування знайти заміну російському ринку буде складніше, хоча експерти кажуть, що це тільки питання часу.