Україна почала імпортувати електрику з Росії
03 жовтня 2019, 12:20
Фото: УНІАН
З першого жовтня Україна розпочала комерційний імпорт електроенергії з Росії. Це сталося вперше з 2015 року.
Україна 1 жовтня 2019 року відновила комерційний імпорт електроенергії з РФ, повідомиляє "Інтерфакс-Україна".
У компанії нагадали, що відповідно до ст. 38 і 39 закону "Про ринок електроенергії" ОСП зобов'язаний надавати недискримінаційний доступ до перетину.
1 жовтня імпорт електроенергії з РФ рівним графіком потужністю 100 мВт здійснювало ТОВ "Юнайтед Енерджі".
"Юнайтед Енерджі" у 2019 році уклало кілька контрактів на постачання газу АТ "Дніпроазот" (входить до групи "Приват"), а у серпні-вересні поточного року брало участь у торгах на поставку електроенергії для об'єктів "Прикарпаттяобленерго" братів Суркісів.
Як уточнив глава енергетичного комітету у Верховній Раді Андрій Герус, поставлену в країну за імпортом 1 жовтня російську електроенергію продавали на ринку "на добу вперед" (РДВ), і це було дозволено ще редакцією закону "Про ринок електроенергії" від 2017 року.
За його даними, укладений трейдером договір передбачає можливість реалізації електроенергії тільки на РДВ і балансувальному ринку, без права прямого постачання кінцевим споживачам за прямими договорами.
Як повідомлялося, комерційний імпорт електроенергії в Україну з РФ востаннє здійснювався у 2015 році за укладеним між ДПЗД "Укрінтеренерго" і ВАТ "Інтер РАО" договором для подальшого її передання в окупований Крим. Контракт діяв протягом 2015 року та передбачав рівномірний графік постачань об'ємом до 1,5 гВт. Надалі його не було продовжено.
Україна у 2014 році імпортувала 178 млн кВт-год електроенергії з Росії, у 2015 року - 2 млрд 295,9 млн кВт-год. В останні роки комерційний імпорт електроенегії з РФ в Україну не здійснювався, були лише невеликі технологічні перетоки, пов'язані з паралельною роботою ОЕС України з енергосистемами суміжних країн (враховується за контрактами ДП "Енергоринок").
Нагадаємо, що після запровадження спеціального мита поставки дизелю з Росії зменшилися удвічі - тепер вони складають близько 20% від усього імпорту.