Україна втрачає транзит вантажів через затримки на митниці
Про це повідомили представники Укрзалізниці, пише "КоммерсантЪ-Украина".
В результаті перевалка транзитних вантажів у портах скоротилася на 6 млн т, до 33,8 млн т. Найбільше падіння обсягів перевалки транзитних вантажів відбулося в морських торговельних портах Одеса і Південний. Начальник порту Південний Юрій Васьков пояснив, що падіння транзиту через порт обумовлено в першу чергу зниженням більш ніж на 3 млн т обсягу поставок казахської нафти, яку досі експортували через Україну, а тепер перевалюється в російському порту Тамань.
Навіть незначне скорочення обсягів російських вантажів, які становлять близько 70% всього обсягу транзиту українською територією, відразу відображається на показниках. А РФ цілеспрямовано виключає Україну з транзитних потоків.
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк вважає, що обсяги транзиту знижуються не тільки через російські стратегії, але й з причини неконкурентних тарифів "Укрзалізниці". "Для порівняння: вартість перевантаження тонни вугілля в балтійських портах на $5 нижча, ніж у Південному. Не дивно, що російські вантажовідправники вибирають порти країн Балтії", - говорить Вовк.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Укрзалізниця підвищить тарифи на вантажні перевезення
Заступник гендиректора "Укрзалізниці" Петро Науменко вважає, що залучити додаткові транзитні вантажі можна завдяки скороченню їх затримок на прикордонних станціях під приводом усіляких перевірок та термінів видачі дозвільних документів.
З Науменком погоджується інший учасник наради, представник експедиторської компанії "Транс Карго Сервіс" Нуртай Кетхібеков, компанія якого експортує вантажі через Україну ось уже 15 років.
"Тарифи сьогодні мало впливають на ситуацію. Можна зменшити їх на $3 за тонну, але якщо, скажімо, підакцизний товар затримується на кілька діб на митниці, а добова орендна плата за цистерну становить $40, то всі знижки втрачають економічний сенс", - говорить Кетхібеков.
Заступник директора департаменту організації митного контролю Держмитниці Анатолій Сербайло заявив, що кількість дозвільних документів, необхідних для митного оформлення вантажів в Україні, вже скоротилася удвічі – із 69 до 39.
На його думку, падіння обсягу транзиту залізницею пов'язано, насамперед, з економічною кризою. Однак визнає, що затримки на митниці існують. За його словами, Держмитниця планує впровадити електронний документообіг, що дозволить скоротити час проходження і оформлення вантажів.