Україні складно вийти на ринок морських перевезень з власним флотом, - експерт
Про наміри розвитку власного морського та річкового флоту повідомив прем’єр-міністр України Микола Азаров.
За словами прем’єра держава має намір щорічно експортувати понад 20 млн тонн зерна, мільйони тонн мінеральних добрив та іншої продукції, імпортувати 10 млрд куб. м зрідженого газу, і доцільно перевозити ці вантажі власним флотом.
Складності моря
Конкурувати сьогодні на ринку морських перевезень, Україні навряд чи вдасться.
Країна має розвинуте портове господарство. Водночас розвивати власний морський флот сьогодні доволі складно. У докризовий період відбувалося активне будівництво нових суден. Після 2007-08 рр. на ринку вантажних перевезень спостерігається надлишок потужностей перевезення.
Фото: pravda.tis.ua
Про це у коментарі iPress.ua розповів старший аналітик Центру транспортних стратегій Андрій Ісаєв.
"У морських перевезеннях питання не в тому, чи є в нас вантажна база. Ми експортуємо і будемо експортувати і прогнозується, що перевал в портах буде зростати найближчі 10 років. Питання, чи зможемо ми посунути іноземних судновласників. А це важко спрогнозувати", - зазначив Андрій Ісаєв, додавши, що Україна не має серйозного досвіду в міжнародних морських перевезеннях.
За його словами, розвиток комерційного флоту – це недержавна справа. Майже всі судновласники є приватними компаніями та інвестують у цей бізнес.
"Після кризи обсяги перевезень впали і фрахтовий ринок в досить поганому стані. Спостерігається надлишковий тоннаж. Тому говорити, що Україна може вийти на фрахтовий ринок і відібрати там якусь частку – це було б дуже оптимістично", - зауважив аналітик.
Він додав, що українських інвесторів сьогодні більше цікавить розвиток портового господарства, аніж морського флоту. Ідея з відновленням власного морського флоту на початковій стадії. Досі про будівництво і відновлення потужного українського флоту ніхто не говорив.
Річковий флот розвивається
Інша ситуація спостерігається в напрямку річкових перевезень. Тут українські компанії самі зацікавлені в інвестиціях, оскільки цей вид транспорту дозволяє оптимізувати видатки.
Фото: iloveukraine.com.ua
"Є дуже багато вантажів, які можна перевозити річкою. Собівартість річкового транспорту значно нижча, ніж залізничного. Тому це було б цікаво для виробників, які розташовані вздовж крупних водних артерій", - зазначає Ігор Ісаєв.
За словами експерта, сьогодні такий вид перевезень практикує компанія "Нібулон". Виробник сільськогосподарської продукції сформував логістичну систему по Дніпру зі своїми буксирами та баржами. Річкою компанія транспортує зерно до Миколаєва, а там перевантажує його на морські судна.
Ігор Ісаєв поінформував, що в 2011 році в українських портах було перевалено 155 млн тонн вантажів, з яких українським флотом було перевезено 8,5 млн тонн.