Українське МВС відмовляє у реєстрації електромобілів з США
Міністерство посилається на необхідність сертифікації електрокарів за європейськими правилами.
"Намагаючись з'ясувати, які ж нові норми були введені, ми виявили, що всі американські автомобілі, не тільки електричні, вже 10 років повинні були сертифікуватися за європейськими стандартами. Ми розіслали запити у всі можливі міністерства, але врешті-решт отримали лише банальні "відписки", - розповів Олександр Кравцов, керівник компанії Electrocars та один популяризаторів альтернативних засобів пересування, пише НВ Бізнес.
За словами Олександра Кравцова, наразі вдалося розкопати лише лист-роз'яснення Мінекономіки на адресу МВС 3431-05 / 9501-03 від 31.03.2016.
"Виявилося, що для сертифікації потрібно переробити авто з американських на європейські стандарти. Це заміна лобового скла, фар та інших частин електромобіля – у сумі така операція "тягне" більш ніж на тисячу доларів", - зазначає активіст.
Примітно, що приблизно на тисячу подешевшали електрокари після скасування мита, що запустило ринок на початку 2016 року.
Досі майже всі електромобілі потрапляли в Україну після американських лізингових програм, пояснює фахівець.
"Українці купують більше 90% електрокарів з пробігом – "американці", які відпрацювали три роки і проїхали 30-40 тисяч кілометрів, коштують в два рази дешевше нових. На відміну від США, де працюють державні програми субсидування і люди часто міняють машини, в Євросоюзі лізинг електрокарів не сильно розвинений, тому завозити звідти автомобіль, який коштує дорожче на $2-3 тис, ніхто не ризикує", - наголошує Одександр Кравцов.
За словами керівника компанії Electrocars, ступор з сертифікацією зараз поступово уповільнює ринок.
"Ми, як бізнес, чекаємо на пояснення і роз'яснення: наприклад, навіщо повністю міняти лобове скло, або ремені безпеки, які пройшли сертифікацію в США. Відомо, що американські стандарти безпеки навіть вище європейських", - нарікає фахівець.
До того ж деякі європейські країни завозять американські автомобілі і при цьому не втручаються у заводську збірку, не організовують такі масштабні роботи з автомобілем, підкреслює Олександр Кравцов.
Наразі компанія чекає офіційної реакції для вирішення цього питання.
За підсумками восьми місяців 2016 року Україна імпортувала в два рази більше електромобілів, ніж за весь минулий рік.
"Лідером залишається Nissan Leaf, який вимагає техобслуговування в середньому раз на 50 тис. км пробігу, але популярності набирають й інші електрокари, наприклад, в два рази дорожчі BMW i-серії, дизайн яких схожий на Tesla, Renault ZOE і електричні Smart, які коштують дешевше навіть, ніж Nissan Leaf. Середня вартість електромобіля в Україні знизилася до $15 тис., покупці почали цікавитися комплектацією, додатковими опціями, пробігом", - розповідає керівника компанії Electrocars.
Нагадаємо, за перших два місяці 2016 року в Україні було продано 125 електромобілів, а всього на даний момент в країні зареєстровано 693 електромобіля проти 568 станом на 1 січня.