Українці надають перевагу імпортним автомобілям
18 травня 2012, 14:58
Фото: autoexpert.in.ua
Цьогоріч квітневий продаж машин у середньому втричі перевищив минулорічний показник.
Про це повідомили у прес-службі Асоціації автовиробників України "УкрАвтоПром".
Імпортні авто продаються краще за українські
Продажі нових легкових автомобілів в Україні у квітні цього року порівняно із квітнем минулого збільшилися майже на 13% - до 20,840 тис штук. Комерційних автомобілів було продано майже 9 тис. одиниць, що на 40% більше показника квітня 2011 року. У частині автобусів ринок виріс на 34%.
У квітні лідерську позицію на ринку нових легкових автомобілів повернула собі корейська марка Hyundai, змістивши ВАЗи на друге місце. Квітневі продажі Hyundai досягли позначки 2.277 од. (на 8% більше ніж у березні поточного року і на 19% більше аналогічного показника 2011 року). ВАЗ закінчив місяць з показником 1.796 авто.
На третє місце - з п'ятої позиції в березні - перемістився ще один корейський бренд - KIA з результатом 1.574 од., змістивши VOLKSWAGEN на четверту сходинку рейтингу. Кількість первинних реєстрацій нових автомобілів марки VOLKSWAGEN в квітні склали 1.505 одиниць. Замикає квітневу п'ятірку лідерів - ЗАЗ з показником 1.473 нових легкових автомобіля.
Експерти автопрому кажуть, що найбільше автомобілів купують в Києві. Там придбали майже 5 тисяч нових легкових авто. На другому місці Донецька область – 2 221 авто. З показником у майже 2 тисячі третє місце дісталося Дніпропетровській області. Найменше нових легковиків у квітні продали в Чернівецькій обл. - 120 одиниць.
Слід також зазначити, що українські виробники занепокоєні зниженням попиту на авто вітчизняного виробництва. Як інформує відомство, продаж таких машин від початку цього року знизився у середньму на 20%.
Нагадаємо, за даними Асоціації "УкрАвтоПром", у 2011 році продажі нових легкових автомобілів в Україні збільшилися на 22,4% у порівнянні з 2010 роком - до 207,453 тис. штук, продажі нових автобусів збільшилися на 34,8% – до 3,640 тис. штук, а продажі нових комерційних авто збільшилися на 4,9% – до 19,797 тис. штук.
Критичній ситуації сприяє імпорт
Провідні українські автовиробники і Асоціація автовиробників України "Укравтопром" виступають за обмеження імпорту автомобілів, оскільки на сьогодні в галузі виникла критична ситуація.
Так, за словами голови Ради Асоціації "Укравтопром" і голови наглядової ради ЗАТ "Єврокар" Олега Бояріна, сьогодні "Україна реально втрачає свою промисловість".
"Ми маємо надлишок імпорту за всіма товарними позиціями, які Україна може виробляти сама. Наша країна відкрила ринок і ми підтримуємо виробництва в інших країнах", – сказав він.
Боярін констатує, що насамперед необхідно обмежити імпорт. "Україна не навчилася за 20 років захищати свій ринок", – сказав він.
Також, за словами президента Асоціації "Укравтопром" Михайла Рєзніка, сьогодні галузь працює лише на 20% від створених потужностей. Внаслідок чого, чисельність робітників скоротилася більш ніж удвічі. "Частка вітчизняної продукції на внутрішньому ринку зменшилася до 23%. Необхідно створити умови, при яких вигідно було б виробляти автомобілі", – наголосив він.
Як зазначив президент Корпорації "Богдан" Олег Свинарчук, без прийняття негайних заходів Україна може позбутися автомобілебудування.
"Без підтримки держави, існування автопрому неможливе", – наголосив Свинарчук.
За його словами, державі необхідно "або підтримати автопром з бюджету, або підвищити мита, що хоча б дозволить стабілізувати ситуацію".
В автопромі масові звільнення
"За останні три роки відбулося скорочення чисельності персоналу в автопромі на 50%. Звільнили понад 18 тисяч чоловік", – зазначив Олег Бояркін.
За словами президента "Богдана", сумарні інвестиції вітчизняних автовиробників склали понад 1 млрд. євро і на українських автозаводах створені потужності з виробництва 500 тис. автомобілів за рік. Податкові відрахування від продажу одного вітчизняного автомобіля становлять 17 тис. грн.
Також він наголосив, що одне створене робоче місце в автопромі зможе забезпечити додатково роботою ще як мінімум 7-8 працівників.
Автовиробники України звертають увагу, що часу на реалізацію і практичне застосування заходів підтримки майже не залишилося. Тільки від оперативності дій влади і консолідованої політичної волі залежить майбутнє України як країни-автовиробника.