Якщо закон про таксі набуде чинності, його послуги подорожчають
Про це повідомив співголова громадської організації "Таксі столиці" Денис Садоха, пише "УНІАН".
"Якщо законопроект буде схвалено, то він однозначно призведе до підвищення вартості проїзду на таксі", - сказав він.
За словами представника організації, зараз проїзд на таксі у нелегальних перевізників коштує від 1,5 грн/км, при цьому у перевізників, які обладнали свій автомобіль таксометром, вартість проїзду сягає 5-6 грн/км. Водночас, як зазначив Садоха, наявність в автомобілі таксі лічильника (таксометра) дає пасажирові можливість контролю за тим, скільки він проїхав і скільки потрібно заплатити.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Таксисти-нелегали заробляють 20 мільярдів гривень у рік
"Інформаційно-диспетчерська служба не може нав'язувати цінову політику перевізникам - її мають встановлювати перевізники, виходячи з реалій ринку: вартість бензину, амортизація тощо", - пояснив він. При цьому зараз ринок таксі жодним чином не врегульований і, використовуючи прогалини у законодавстві, "інформаційно-диспетчерські служби узяли на себе повноваження монополістів і регулювальників ринку".
Садоха також заявив, що громадські активісти мають намір організувати і провести всеукраїнську акцію протесту водіїв таксі у разі ухвалення законопроекту.
Постраждає бюджет
Тим часом голова Асоціації профспілок автотранспортників України Андрій Корчинський зазначив, що сьогодні в Україні близько 30 тисяч перевізників таксі працюють на єдиному податку, мають ліцензію і ліцензійні картки, забезпечуючи тим самим надходження до бюджету у розмірі 19 млн грн щомісяця і понад 200 млн грн щороку.
"Якщо буде введено систему дозволів, передбачену в законопроекті, то ці надходження до бюджету припиняться", - пояснив Корчинський.
За його словами, перевізники вже зараз стривожені тим, що "за їх спинами" розробляється новий законопроект, який не передбачає прозорості системи дозволів на діяльність.
"Перевізники не упевнені у своєму завтрашньому дні, тому, якщо це триватиме далі, то, починаючи з травня, перевізники готові перестати платити гроші до місцевих бюджетів і використовувати ту систему, яка діє на сьогодні ", - заявив голова профспілок, зазначивши, що закон, що розробляється "кулуарно", не було обговорено з жодною організацією - представником ринку автоперевезень.
Чого хоче уряд
Нагадаємо, що міністерство інфраструктури України розробляє проект закону "Про перевезення на таксі" з метою організації якісних і безпечних перевезень і забезпечення прозорої діяльності таксистів.
Згідно з проектом закону, замість ліцензій планується ввести більш конкретні і зручні документи: дозвіл на автомобіль таксі і дозвіл на діяльність інформаційно-диспетчерської служби, які видаватимуться в місцевих дозвільних центрах. Ці дозволи надаватимуть право працювати на території певної адміністративної одиниці. Місцева влада буде зобов'язана піклуватися про організацію стоянок таксі. Крім того, законодавчо планується закріпити такі обов'язкові ознаки автомобіля таксі, як розміщення інформації про тариф, обладнання справним таксометром, пізнавальний ліхтар на даху автомобіля тощо.