Звільнення імпортної нафти від ПДВ не вплине на модернізацію НПЗ
Про сказав в.о. директора енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко, йдеться на сайті Центру.
Відповідний законопроект пропонує до 2014 року звільнити від ПДВ імпорт нафти. Документ поданий депутатами від Партії регіонів Сергієм Ківаловим та Валерієм Келестіним.
У пояснювальній записці до законопроекту йдеться про те, що пільги на імпортну нафту дозволять відновити роботу багатьох українських НПЗ.
"До 2005 року НПЗ сукупно переробляли 20 млн т нафти на рік. Зараз працює тільки Кременчуцький НПЗ з переробкою 150 тис т в місяць. Регулярних поставок нафти на територію України сьогодні немає. Пільги дозволять відновити роботи НПЗ, а значить, дадуть робочі місця, відрахування до бюджету і валютні надходження від експорту нафтопродуктів", - зазначають автори у пояснювальній записці до документу.
Також у законопроекті йдеться про те, що від ПДВ мають звільнити імпорт 10 млн т і провести повторне розслідування відносно імпортних нафтопродуктів для введення мит або квот.
У Міністерстві вугільної промисловості вважають, що за сьогоднішніх умов в Україну вигідніше імпортувати бензин, ніж випускати його.
Очікуваних наслідків не буде
В.о. енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко зазначив, що не підтримує таких заходів.
"Маю сумніви, що такі ініціативи допоможуть НПЗ. Швидше за все, нафта на український ринок буде заходити за тією ж ціною, що і раніше, а різниця осідатиме в офшорах", - сказав він.
На думку експерта, такі наміри влади можна розцінювати як спроби зачистити ринок від конкурентів та сприяють монополізації галузі.
"Запропоновані заходи спрямовані насамперед на звільнення ринку від конкурентів. Якщо моторне паливо завозиться з понад 10 країн, то число джерел імпорту нафти не перевищує трьох", - зазначив Володимир Омельченко.
Фахівець такоє додав, що на модернізацію галузі цей законопроект також не вплине, тому що в Україні недостатньо сприятливе ділове середовище.
"Окрім того, українські ділки в нафтовій галузі звикли отримувати прибуток не за рахунок вкладень у вдосконалення технологій, а завдяки монополізації ринку та "впровадження схем", - сказав Володимир Омельченко.
Нагадаємо, раніше експерти говорили про зниження цін на нафту на світовому ринку, що мало посприяти і здешевленню бензину та дизпалива. Проте, за відсутності альтернативи від вітчизняних НПЗ, ціни можуть навпаки зрости.