Київський господарський суд розпочав провадження справи про банкрутство "АероСвіт" з ініціативи самого перевізника. Згідно з інформацією суду, загальна заборгованість компанії становить 4,2 млрд грн. Водночас вартість усіх активів авіаперевізника оцінюється у близько 1,5 млрд грн. Початок процедури банкрутства вигідний самій компанії, оскільки в таких умовах накладається мораторій на претензії кредиторів, що дозволяє відтермінувати повернення запозичених коштів.
"Cьогодні авіакомпанія не є банкрутом. "АероСвіт" не зупиняє оперування i продовжить виконання поточних зобов'язань перед контрагентами. Менеджмент авіакомпанії продовжує працювати у незмінному складі. Усі процедури із забезпечення операційної діяльності авіакомпанії, у тому числі заходи з безпеки польотів, виконуються в повному обсязі", - заспокоїли в "Аеросвіті", пояснивши, що процедура необхідна для відновлення платоспроможності.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Аеросвіт" скасував вісім рейсів із шести країн світу
Підпишіться на наш новий телеграм-канал iPress | Міжнародна преса українською де ми трохи виходимо за рамки і показуємо більше, ніж на сайті. Ставайте частиною розумної спільноти!
Однак ці слова не вплинули на ситуацію. Перевізник продовжив накопичувати борги перед аеропортами та компаніями, що займаються наземним обслуговуванням повітряних суден. Проблеми з’явилися з аеропортом "Бориспіль", погашення $4,4 млн вимагає московський аеропорт "Шеремєтєво", від співпраці з "Аеросвітом" відмовилися "Белавіа", LOT, Turkish Airlines та інші.
Позбутися проблем
Компанія "Аеросвіт" володіла найбільшою мережею регулярних авіарейсів в Україні, виконуючи внутрішні та міжнародні рейси самостійно або спільно з партнерами за більш ніж 100 напрямами, а також чартерні перевезення. Серед них далекомагістральні рейси до Китаю, США, Канади, Індії, Шрі-Ланки та ін.
Звернення "АероСвіту" до суду можна розцінювати як певний крок на випередження. Завдяки мораторію на стягнення заборгованості компанія має можливість захистити себе від претензій з боку кредиторів
"Аеросвіт" разом з компаніями-партнерами організовувала рейси всередині країни до Донецька, Одеси, Сімферополя, Дніпропетровська, Харкова, Івано-Франківська, Ужгорода, Чернівців, Луганська та Севастополя. Штат компанії налічував близько 2 тисяч працівників. Загальна завантаженість рейсів - близько 70%. В таких умовах банкрутство виглядає досить дивним.
"Звернення "АероСвіту" до суду можна розцінювати як певний крок на випередження. Адже завдяки мораторію на стягнення заборгованості компанія має можливість захистити себе від претензій з боку кредиторів на період провадження у справі про банкрутство", - розповів iPress.ua оглядач Центру транспортних стратегій Максим Арсланов.
Сотні пасажирів "АероСвіт" не могли вилетіти додому через відмову міжнародних
авіакомпаній співпрацювати з українським перевізником. Фото: kyivpost.com
Раніше зміни торкнулися "Донбасаеро" та "Дніпроавіа", які разом з "Аеросвіт" входять до "Української авіаційної групи" Ігоря Коломойського. Перша віддала половину флоту чартерному перевізнику "Роза вітрів". А компанія "Дніпроавіа", яка володіла 25-ма суднами і з’єднувала Київ з багатьма великими містами України, функціонує дуже слабо. Сьогодні, за даними Центру транспортних стратегій, у роботі знаходиться близько трьох-чотирьох бортів. Інтенсивність польотів скоротилася, а нішу внутрішніх авіаперевезень поступово заповнює дочірня структура російського "Ютейр".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Азаров заплатить за чужі літаки, щоб повернути пасажирів "АероСвіту" в Україну
"Всі передумови того, що сталося з "АероСвітом", хоча він був фактично монополістом, говорять про те, що це афера. Ніякого відношення вона до реального економічного стану компанії немає. Компанія, яка перевозила в Донецьк пасажирів за цінами 2600-2800 грн в економ-класі не може бути збитковою", - розповів iPress.ua колишній голова підкомітету з питань авіаційного транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку Борис Шиянов.
"Нереально з такими тарифами стати банкрутом. Кожний рейс приносив мінімум $10 тис чистого прибутку", - наголосив він.
Сам "Аеросвіт" свої рейси передає Міжнародним авіалініям України. У 2013 році МАУ зможе виконувати рейси на 28 нових міжнародних напрямках, які зараз закріплені за її конкурентом. Частина працівників, яких звільнили з "Аеросвіт", вже проходять співбесіду у "Міжнародних авіалініях України". Такий перебіг подій наводить на думку про те, що Ігор Коломойський взяв МАУ під свій контроль.
Те, що сталося з "АероСвітом" нагадує аферу, - Борис Шиянов
Про купівлю акцій компанії Коломойським писав сайт ЦТС з посиланням на власні джерела. Тепер у нього є хороша можливість залишити усі борги і проблеми на компанії, яку оголосили банкрутом і почати бізнес з чистої сторінки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що сталося в Україні, поки українці святкували Різдво
"Чистим листком може бути не тільки МАУ, але будь-яка інша компанія, але в іншому варіанті компаньйонських відносин. Скажімо, основним пакетом володів Коломойський, а зараз він ділитиме це з кимось", - каже Борис Шиянов.
За його словами, цілком ймовірно, що партнером Ігоря Коломойського стане хтось наближений до теперішньої влади. Донедавна співвласником "Міжнародних авіаліній України" вважали колишнього міністра інфраструктури Бориса Колеснікова.
"Судячи з ведення бізнесу Коломойським, я не відкидаю такий варіант", - зазначив екс-депутат.
Попри значні проблеми, поки що не на часі говорити про ліквідацію "АероСвіту".
"З одного боку, бренд "АероСвіт" зазнав неабиякої шкоди у зв'язку з ситуацією, що виникла. Але водночас не всі маршрути, які наразі обслуговує компанія, будуть передані їх партнерові – "Міжнародним авіалініям України". Тому, на мій погляд, говорити про остаточну ліквідацію найбільшого авіаперевізника країни трохи передчасно", - резюмував Максим Арсланов.