Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Автомобіль, який сам паркується

Автомобіль, який сам паркується
Фото: androidpolice.com
Google стверджує, що поява автомобіля, який не потребуватиме водія, не за горами. Наразі компанія проводить тестування таких автомобілів на дорогах загального користування в Америці. Ці автівки обладнані антенами і камерами з усіх сторін. Однак Google не виробляє автомобілі (поки що), отже знову все залежатиме від компаній, які це роблять. Саме вони покликані привести нові технології на ринок.

Проте, автовиробники - досить консервативна публіка. Тим не менш, повільно і неухильно автономні автомобілі будуть з’являтися, обладнані все більшим числом автоматизованих засобів для водіння. Нещодавно компанія Volvo продемонструвала авто із однією такою особливістю: автомобіль, який сам паркується.

Окремі автомобілі вже обладнані системами, які допомагають з паркуванням, але вони не є повністю автономними. Вони можуть визначити порожнє місце для стоянки і скерувати туди авто, в той час як водій зберігає контроль за гальмами. Тим часом, система Volvo дозволяє водієві вийти і, використовуючи свій смартфон, відправити автомобіль на парковку. Автомобіль від’їжджає, самостійно маневрує на місце для парковки і посилає повідомлення водієві з точним місцем перебування транспортного засобу.

Водій може забрати автомобіль особисто або, використовуючи свій телефон, скерувати його туди, де він його залишив. Таку автономну систему парковки найлегше забезпечити у таких місцях як торгові центри та аеропорти, які є загалом повністю контрольованими територіями. Тут простіше, ніж на відкритих дорогах, забезпечити рух автоматизованих транспортних засобів.

Система Volvo дозволяє водієві вийти і, використовуючи свій смартфон, відправити автомобіль на парковку. Фото: autoblog.com

У минулому конструкції для паркування на автостоянках були обладнані прихованими проводами, які направляли транспортний засіб у порожній відсік. Однак, це створює проблему "курка і яйце": оператори автостоянок не вкладатимуть гроші в таку інфраструктуру, поки в експлуатації не буде достатньої кількості відповідним чином обладнаних автомобілів. Водії, навпаки, не хочуть купувати відповідні автомобілі, якщо нема де їх використовувати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дев'ять автомобілів, які вміють їздити без водія

Інженер Volvo Мікаель Тор зазначає, що для того, аби запрацювала технологія автономної парковки, більша її частина має бути зосереджена на базі самого автомобіля. Таким чином, тест-автомобіль Volvo, який виглядає як звичайний автомобіль, використовує бортовий GPS навігатор, камери з програмами візуального розпізнавання об’єктів і радіолокаційні датчики, щоб знайти свій шлях на автостоянці та уникнути пішоходів і неавтономних транспортних засобів.

Тор каже, що системі потрібні ще п'ять-десять років для впровадження в комерційне використання. Якщо система доведе свою успішність, тоді вже інфраструктура буде адаптуватися до неї. Наприклад, паркувальні місця стануть більш вузькими (без водіїв в автомобілях немає ніякої необхідності залишати місце для відкривання дверей).

Не повірите – працює без застосування рук

Ford протестував систему стоп-сигналу. Фото: rumors.automobilemag.com

Автономіні автомобілі повинні будуть також спілкуватися один з одним - з метою підвищення безпеки руху. Це теж буде невдовзі. Ряд виробників автомобілів розробляють бездротові мережеві системи, через які транспортні засоби зможуть обмінюватися даними, такими як їх швидкість, кут повороту рульового колеса і навіть їх вага. Це необхідно для попередження систем запобігання зіткнень і пристроїв безпеки у разі виникнення ситуації, що схожа на аварійну.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Боротьба за автомобілі майбутнього

Наприклад, Ford нещодавно тестував стоп-сигнал, який може забезпечити завчасне попередження інших автомобілістів. Під час різкого застосування гальм, у випадку надзвичайної ситуації, посилається відповідний сигнал. Він запалює сигнальну лампу на приладовій панелі відповідним чином обладнаних наступних транспортних засобів, навіть якщо вони знаходяться поза полем зору, за поворотом або не відразу позаду автомобіля, який робить аварійне гальмування.

Ford проводив тестування цієї системи в рамках спільного дослідницького проекту з кількома європейськими автовиробниками. Разом вони вивели на дороги парк із 150 експериментальних транспортних засобів. При випробуванні цієї групи автомобілів виявивилося, що технологія дозволяє водіям гальмувати набагато раніше, допомагаючи уникнути зіткнень. Автономний автомобіль буде в змозі реагувати ще швидше.

Авто без водія від BMW. Фото: cbsnews.com

Інший член дослідницької групи – BMW - проводила тестування автономних авто на дорогах навколо Мюнхена, в тому числі на деяких із високошвидкісних автобанів Німеччини. Моделі BMW 5-Series були обладнані різними автономними системи керування. Серед них - камери, встановлені на верхньому лобовому склі, які допомагають "прочитати" дорожню розмітку, знаки і різні перешкоди, які можуть зустрітися на дорогах.

ДИВІТЬСЯ ВІДЕО: У Японії розробили авто з невидимим заднім сидінням

Також у BMW використовували радар, щоб оцінити, наскільки далеко автомобіль перебуває від інших автомобілів і потенційних перешкод, а також лидар, яка працює як радар, але на оптичних частотах. Лидар використовує лазерні промені, які сканують дорогу попереду, а потім будує із відображень тривимірне зображення, як воно насправді виглядає. Це зображення обробляється за допомогою комп'ютера в транспортному засобі, який також збирає і порівнює дані, які надходять із високоточного блоку GPS. Довкола автомобіля розміщується ціла серія ультразвукових сонарів, схожих на ті, які використовуються в автомобілях для забезпечення парковки. Це доповнює віртуальну картину. На додачу набір акселерометрів забезпечує роботу інерціальної навігаційної системи, яка повторно перевіряє становище автомобіля на дорозі.

Авто без водія від Google. Фото: usnews.com

Хоча ці автомобілі можна буде переключити в автономний режим руху, як і транспортні засоби Google, все ж вони потребуватимуть когось у водійському сидінні, хто зможе перебрати керування на себе у випадку будь-яких ускладнень. Автомобілі BMW зможуть самі собою управляти, гальмувати і прискорюватись, навіть змінювати смуги руху для того, щоб обігнати повільні автомобілі. Проте, у BMW поки що не кажуть про час, коли вони зможуть запропонувати своїм клієнтам повністю автономний автомобіль. У компанії лише натякають, що, починаючи з 2020 року, очікують побачити на деяких моделях своїх автомобілів деякі водійські функції "з високим ступенем автоматизації".

Політики хочуть бачити подальші вдосконалення до того, як повністю автономний автомобіль буде запропонований громадськості. У Каліфорнії і деяких інших американських штатах ліцензували використання експериментальних автономних автомобілів у випадку, якщо у них перебуватиме водій, який зможе взяти на себе керування в разі потреби. Наразі не варто сподіватися на більше.

Національна адміністрація безпеки дорожнього руху Америки нещодавно заявила, що автономні автомобілі зможуть покращити безпеку і принесуть інші переваги, але на даному етапі вони не думають, що повністю автономним транспортним засобам можна дозволити рухатися на дорогах загального користування, за винятком випадків їх тестування. Тому автомобілі із системами автономного паркування можуть бути одним із шляхів, що допоможуть водіям і регуляторам переконатися в надійності цієї технології.

Оригінал: The Economist

Переклад: iPress.ua

Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і "путінський Распутін" залізли у вітальню США – Джулія Девіс
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер