Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Міністерство Колеснікова візьме собі функції "Укравтодору"

Міністерство Колеснікова візьме собі функції
Фото: kirovogrded.at.ua
Міністерство інфраструктури України пропонує законопроект, який передбачає розподіл функцій між "Укравтодором", профільним міністерством та місцевою владою.

Про це пише "Коммерсантъ-Украина".

Документами передбачається, що у "Укравтодору" залишаться лише функції управління дорогами державного значення (в тому числі ремонт і утримання) та реалізація державної політики у сфері дорожнього господарства.

Мінінфраструктури при цьому буде формувати цю державну політику, а також організовувати будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт доріг державного значення та забезпечувати для цього фінансування. Забезпечувати безпеку повинна буде Держінспекція з безпеки на наземному транспорті.

Сьогодні весь контроль за дорогами закріплений за держслужбою "Укравтодор", а Міністерство інфраструктури є замовником будівництва автодоріг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До Євро-2012 в Україні відремонтували майже 2 тис. км доріг

Водночас контроль за дорогами місцевого значення хочуть повністю віддати органам місцевого самоврядування.

Зараз це також входить у повноваження "Укравтодору".

Обласні державні адміністрації зможуть самостійно організовувати будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт доріг місцевого значення. Також місцева влада повинна буде забезпечувати маршрутне орієнтування на дорогах, їх функціонування в зимовий період, слідкувати за технічним станом доріг і розмітки.

Ефективне використання доріг

Сьогодна в Україні один орган, "Укравтодор", змушений керувати 169,5 тис. км доріг. Для порівняння: в Англії лише 10-12 тис. км доріг державного значення, в Ізраїлі - близько 6 тис. км.

"Держава та її центральний орган повинні управляти максимум 20 тис. км доріг державного значення, інші повинні бути у віданні регіонів - вони краще знають ситуацію на місцях", - цитує видання колишнього керівника "Укравтодору" Вадима Гуржос.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В яких областях більший ризик загинути у ДТП

За його словами фахівців, з центру складно керувати такою кількістю шляхів, тому перехід певних функцій до регіонів є позитивним моментом.

"Нинішня структура "Укравтодору" - пережиток радянської системи. Розмежування його функцій з Мінінфраструктури - перший маленький крок до корпоратизації. Правда, досвід "Укрзалізниці" показує, що це аж ніяк не швидкий процес", - зауважив радник українського представництва ЄБРР Антон Усов. Банк сьогодні є найбільшим кредитором "Укравтодору".

Нещодавно, у квітні, Кабінет міністрів збільшив кількість доріг державного значення у 2,5 рази.

Згідно з прийнятим рішенням, з 1 січня 2013 року загальна протяжність автомобільних доріг державного значення збільшено з 21,2 тис. км до 51,7 тис. км, а місцевого зменшено з 148,4 тис. км до 117,9 тис. км.

Експерти заликають: настав час спрямувати заморожені активи росії в Україну. Проте міністри G7 готові віддати тільки відсотки
Експерти заликають: настав час спрямувати заморожені активи росії в Україну. Проте міністри G7 готові віддати тільки відсотки
Нафтодолари продовжують годувати російську військову машину. Хоча багато російських суден простоюють у портах
Нафтодолари продовжують годувати російську військову машину. Хоча багато російських суден простоюють у портах
Харківський наступ: останній великий удар путіна? Гігантська афера та фіговий листок. Частина ІІ – Ендрю Таннер
Харківський наступ: останній великий удар путіна? Гігантська афера та фіговий листок. Частина ІІ – Ендрю Таннер
Купер рекомендує. Харківський наступ: останній великий удар путіна? Частина І – Ендрю Таннер
Купер рекомендує. Харківський наступ: останній великий удар путіна? Частина І – Ендрю Таннер
Грузинська весна: росія наступає. Як на це має реагувати Захід – Atlantic Council
Грузинська весна: росія наступає. Як на це має реагувати Захід – Atlantic Council
Україна пролонговує 1938 рік для Європи. Чому Естонія, Латвія та Литва балансують на тонкій межі між тривогою та зневірою – Едвард Лукас
Україна пролонговує 1938 рік для Європи. Чому Естонія, Латвія та Литва балансують на тонкій межі між тривогою та зневірою – Едвард Лукас
Прогноз чи реальність? Світові ЗМІ пишуть про грандіозні успіхи росіян, яких насправді немає – Філліпс О'Брайен
Прогноз чи реальність? Світові ЗМІ пишуть про грандіозні успіхи росіян, яких насправді немає – Філліпс О'Брайен
Ситуація на Харківському напрямку під контролем ЗСУ. На інших напрямках теж прогнозовано – Том Купер
Ситуація на Харківському напрямку під контролем ЗСУ. На інших напрямках теж прогнозовано – Том Купер