Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Міністерство Колеснікова візьме собі функції "Укравтодору"

Міністерство Колеснікова візьме собі функції
Фото: kirovogrded.at.ua
Міністерство інфраструктури України пропонує законопроект, який передбачає розподіл функцій між "Укравтодором", профільним міністерством та місцевою владою.

Про це пише "Коммерсантъ-Украина".

Документами передбачається, що у "Укравтодору" залишаться лише функції управління дорогами державного значення (в тому числі ремонт і утримання) та реалізація державної політики у сфері дорожнього господарства.

Мінінфраструктури при цьому буде формувати цю державну політику, а також організовувати будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт доріг державного значення та забезпечувати для цього фінансування. Забезпечувати безпеку повинна буде Держінспекція з безпеки на наземному транспорті.

Сьогодні весь контроль за дорогами закріплений за держслужбою "Укравтодор", а Міністерство інфраструктури є замовником будівництва автодоріг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До Євро-2012 в Україні відремонтували майже 2 тис. км доріг

Водночас контроль за дорогами місцевого значення хочуть повністю віддати органам місцевого самоврядування.

Зараз це також входить у повноваження "Укравтодору".

Обласні державні адміністрації зможуть самостійно організовувати будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт доріг місцевого значення. Також місцева влада повинна буде забезпечувати маршрутне орієнтування на дорогах, їх функціонування в зимовий період, слідкувати за технічним станом доріг і розмітки.

Ефективне використання доріг

Сьогодна в Україні один орган, "Укравтодор", змушений керувати 169,5 тис. км доріг. Для порівняння: в Англії лише 10-12 тис. км доріг державного значення, в Ізраїлі - близько 6 тис. км.

"Держава та її центральний орган повинні управляти максимум 20 тис. км доріг державного значення, інші повинні бути у віданні регіонів - вони краще знають ситуацію на місцях", - цитує видання колишнього керівника "Укравтодору" Вадима Гуржос.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В яких областях більший ризик загинути у ДТП

За його словами фахівців, з центру складно керувати такою кількістю шляхів, тому перехід певних функцій до регіонів є позитивним моментом.

"Нинішня структура "Укравтодору" - пережиток радянської системи. Розмежування його функцій з Мінінфраструктури - перший маленький крок до корпоратизації. Правда, досвід "Укрзалізниці" показує, що це аж ніяк не швидкий процес", - зауважив радник українського представництва ЄБРР Антон Усов. Банк сьогодні є найбільшим кредитором "Укравтодору".

Нещодавно, у квітні, Кабінет міністрів збільшив кількість доріг державного значення у 2,5 рази.

Згідно з прийнятим рішенням, з 1 січня 2013 року загальна протяжність автомобільних доріг державного значення збільшено з 21,2 тис. км до 51,7 тис. км, а місцевого зменшено з 148,4 тис. км до 117,9 тис. км.

Європа на межі наявних запасів. НАТО не зможе захистити її від росії без США – Independent
Європа на межі наявних запасів. НАТО не зможе захистити її від росії без США – Independent
Мир чи безпека. Як вибори у Німеччині можуть вплинути на майбутню підтримку України – Atlantic Council
Мир чи безпека. Як вибори у Німеччині можуть вплинути на майбутню підтримку України – Atlantic Council
Попри продовження російського наступу, українські контратаки почастішали. Чому ресурси ЗСУ для захисту Великої Новосілки та Курахового обмежені – Ендрю Таннер
Попри продовження російського наступу, українські контратаки почастішали. Чому ресурси ЗСУ для захисту Великої Новосілки та Курахового обмежені – Ендрю Таннер
Некомпетентні генерали та забуті куточки. Некомпетентність керівників – основні провали ЗСУ останнім часом – Том Купер
Некомпетентні генерали та забуті куточки. Некомпетентність керівників – основні провали ЗСУ останнім часом – Том Купер
"Понесе з України у синєє море кров ворожу". Українці відбили спробу штурму росіянами Херсона – Дональд Гілл
"Проєкт росія". План кремля з підриву демократії у США та світі – Дейв Трой
Медіакриза у Британії. Енергетичні партнери путіна стають власниками ліберального видання з 233-річною історією? – розслідування Керол Кадвалладр
Медіакриза у Британії. Енергетичні партнери путіна стають власниками ліберального видання з 233-річною історією? – розслідування Керол Кадвалладр
Що, якщо росія переможе в Україні? Ми вже бачимо тіні похмурого 2025 року – Тімоті Ґартон Еш
Що, якщо росія переможе в Україні? Ми вже бачимо тіні похмурого 2025 року – Тімоті Ґартон Еш