Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Кадрова затримка

Богдан Швед
Кадрова затримка
Фото: iPress.ua
Негаразди з імпортом бензину в Україні дещо вщухли після виборів, однак проблеми залишаються. Попри необхідність наповнювати бюджет, в країні очікуються кадрові зміни і ніхто не спішить вирішувати питання, зокрема на митниці. Така ситуація може тривати ще місяць, зауважують експерти.

В кінці листопада компанія "Ромпетрол-Україна" вчергове заявила про проблеми з поставкою нафтопродуктів на український ринок.

Неможливість ввезти товар до України нафтотрейдер пояснив затримкою при його оформленні на митниці. Зокрема, йшлося про 15 тис тонн бензину А-95, які "застряли" у Херсонському порту.

Представники митних органів вирішили добре перевірити якість імпортованого палива. Відповідні проби Держмитслужба відібрала 13 листопада, а на їх аналіз законодавством відводиться до 30 днів. Також передбачена можливість продовження терміну до 45 днів.

"Такі терміни затримки палива в портових терміналах роблять поставки якісних румунських бензинів на український ринок збитковими і призведуть до їх припинення", - зауважили в Rompetrol.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Румунська нафтова компанія виходить на український ринок

У жовтні подібна проблема торкнулася кількох українських нафтотрейдерів та мереж АЗС, які торгують імпортним паливом, зокрема ОККО, WOG, "Паралель", "Асі-ойл", "КЛО".

Перед самими парламентськими виборами затримки з ввезенням нафтопродуктів загострилися.

"Наприкінці жовтня було навіть призупинено імпорт майже для всіх компаній впродовж 4 днів. Щось там відбувається", - зазначив у коментарі iPress.ua генеральний директор аналітичної компанії "А-95" Сергій Куюн. Експерти заявляли тоді про можливість різкого стрибка цін на пальне.

В компанії "Галнафтогаз" (АЗС "ОККО") повідомляли про невелику партію нафтопродуктів, розмитнення якої затримали на тиждень. У звичному режимі паливо оформляється впродовж двох-трьох днів.

"Митники виявили бажання зробити відбір проб з метою підтвердження якості бензину, але з невідомих причин не роблять цього і не приймають декларації, затягуючи процес митного оформлення палива", - повідомив генеральний директор "Ромпетрол-Україна" Андрій Кузьменко.

В митниці тоді затримку пояснили наявністю у країні лише одного приладу для визначення октанового числа бензинів, через що взірці бензину потрібно було скеровувати до Києва. Цей процес, відповідно, вимагав більше часу.

Проблеми триватимуть

Сьогодні мережі автозаправок заявляють про відсутність негараздів з імпортом. Оформлення товару відбувається у звичному режимі.

"Проблеми були раніше, але вони швидше мали поодинокий характер. Зараз все працює в штатному режимі", - розповіли iPress.ua в "Галнафтогазі".

"Це все справи митниці. Я не відкидаю, що це було і через вибори. Цей процес, на жаль, у нас політизований", - зауважив Сергій Куюн. Зокрема, йдеться про члена КПУ Ігора Калетніка, який очолює Держмитслужбу.

Однак, це не обов’язково свідчить про те, що проблеми повністю зникли. На думку одного з учасників ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктами, негаразди існують у багатьох імпортерів, однак вони намагаються вирішувати ці питання самостійно, без зайвого розголосу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україну не долили бензину

Однією з причин також називають необхідність наповнення державного бюджету, для чого використовують усі можливі методи оформлення вантажу по більшій ціні, щоб, відповідно, відрахувати більше коштів.

Необхідність наповнювати бюджет випала на період, коли в країні відбуваються кадрові перестановки. Після виборів чітко невідомо, з ким саме можна вирішувати питання. Тому всі очікують, кого і куди призначать і, як саме перерозподілять сфери.

"Усе працює в підвішеному режимі, уряд працює в підвішеному стані, РНБО також. Всі структури очікують, коли хазяїн попризначає людей, попереділяє всі сфери. Сьогодні вони зайняті іншим", - зауважив у коментарі iPress.ua міністр палива та енергетики опозиційного уряду України Олександр Гудима.

"Говорять зокрема, що всі операції призупинилися. Сьогодні на митниці немає з ким, за великим рахунком, вирішувати питання. В уряді те саме", - додав він.

Такої ситуації варто очікувати ще близько одного місяця.

На думку Олександра Гудими, не варто також відкидати варіант, що проблеми з оформленням документів на ввезення нафтропродуктів в країну можуть бути пов'язані і з бажанням окремих осіб впровадити єдиного оператора з оформлення нафтовантажів, як це вже практикувалося в інших галузях.

(Попередній) план завоювання України? Ні, вирішальний елемент середньострокової стратегії окупації російських територій – Ніколя Тензер
(Попередній) план завоювання України? Ні, вирішальний елемент середньострокової стратегії окупації російських територій – Ніколя Тензер
Автоматизація торгівлі на Форекс за допомогою Forex VPS
Автоматизація торгівлі на Форекс за допомогою Forex VPS
путінський
путінський "торговець смертю" повернувся до збройового бізнесу. Цього разу з хуситами – WSJ
Чи варто очікувати Україні допомогу найближчі 4,5 роки від США. Що сталося з обороною Вугледара – Том Купер та Дональд Гілл
Чи варто очікувати Україні допомогу найближчі 4,5 роки від США. Що сталося з обороною Вугледара – Том Купер та Дональд Гілл
Секс, шпіонаж, Brexit. Як ірландський політик, який потрапив в любовну пастку, шпигував на росію – The Times
Секс, шпіонаж, Brexit. Як ірландський політик, який потрапив в любовну пастку, шпигував на росію – The Times
Байден
Байден "викинув рушника". Остання надія на Гарріс – Філліпс О'Брайен
Ілюзії і... ще більше ілюзій. Поведінка
Ілюзії і... ще більше ілюзій. Поведінка "зомбаків" із Заходу та керівництва України – Том Купер
Грозові хмари стають темнішими над Тайванською протокою і Південно-Китайським морем. Китай готовий до війни – огляд західних ЗМІ
Грозові хмари стають темнішими над Тайванською протокою і Південно-Китайським морем. Китай готовий до війни – огляд західних ЗМІ