RSS
БІЗНЕС & ФІНАНСИ СТАТТІ

Українські цукерки не смакують Митному союзу

Експорт українських кондитерських виробів падає через дії країн СНД
Обсяги поставок солодощів з України знижуються через протекціоністські заходи країн Митного союзу. Кондитери намагаються вийти з ситуації, будуючи власні заводи в сусідніх країнах. Обсяги виробництва втримує також стабільний попит на внутрішньому ринку.
Українські цукерки не смакують Митному союзу Фото: Андрій Поліковський / iPress

Експорт українських солодощів знижується другий рік поспіль. Україна в січні-травні 2012 року скоротила поставки кондитерських виробів закордон на 6%, порівняно з аналогічним періодом 2011 року - до 100,32 тис. тонн продукції. Минулого року зниження становило 5,3% у порівнянні з 2010 роком.

В грошовому обчисленні експорт скоротився на 2,2% - до $290,2 млн.

Росія й Казахстан не люблять карамелі

Однією з основних причин падіння експорту продукції, кондитери називають обмеження, які впроваджують на ввіз українських солодощів країни Митного союзу (Росія, Казахстан, Білорусь).  

Захисні заходи РФ, які в основному стосуються лише карамельних виробів, не є новими для вітчизняних виробників. Однак зі створенням союзу, у нашого сусіда з’явилася можливість поширити обмеження і на інші країни. Відтак Казахстан, другий за значимістю зовнішній ринок збуту для українських кондитерів, долучився до цієї ініціативи. Країна не обмежилася лише карамеллю, а поширила "захист" і щодо іншої продукції, зокрема шоколаду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Археологи знайшли шоколад, якому дві з половиною тисячі років

"Є відповідна угода в митному союзі про застосування спеціальних захисних, компенсаційних та антидемпінгових заходів на перехідний період. Там передбачається прискорена процедура поширення, за якою вони визначають, яку долю підприємство має на спільному ринку. Якщо ця доля перевищує 25% - то ці заходи поширюються на всі країни Митного союзу. Навіть без досліджень, яке б говорило, чи є підстави для такого поширення", - пояснив у коментарі iPress президент асоціації "Укркондпром" Олександр Балдинюк.

За його словами, захисні заходи у вигляді специфічних зборів, близько $294 за тонну продукції, еквівалентні 20-25% товарного мита.

Ринок СНД є важливим для України сьогодні, оскільки більшість солодощів ми експортуємо саме до Росії, Азербайджану, Казахстану, Туркменістану, Грузії (країна вийшла зі складу СНД), Білорусі та ін. Відповідно, це відчутний удар по українських виробниках.

Фото: konti.com

"Країни Митного союзу – це один з найбільших ринків збуту, тому поставки туди карамелі впали майже втричі за останній рік. Зрозуміло, що ні казахи, ні білоруси не виступали проти поширення тих заходів, оскільки Україна є одним з найбільших постачальників і конкурентів на цих ринках", - зазначив Олександр Балдинюк, додавши, що деякі українські виробники взагалі відмовилися від цієї продукції.

Факт падіння експорту українського продукту через введення мит з боку Казахстану на більшу частину асортименту підтвердили в кондитерській компанії "Конті". Згідно з даними виробника, обсяги експорту до цієї країни скоротилися більш ніж у два рази – з 11% до 4%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розчарування рестораторів: Євро-2012 не приносить надприбутків

В компанії зазначили, що скорочення експорту шоколадних і цукристих кондитерських виробів негативно позначилося на українському виробництві – за підсумками 5 місяців 2012 року виробництво цих сегментів скоротилося на 7%, в порівнянні з аналогічним періодом 2011 року. Водночас виробництво всіх груп кондитерських виробів практично не змінилося (скорочення близько 2%).

"Державні рішення інших країн, спрямовані на обмеження ввезення української кондитерської продукції, є найбільш вагомим аргументом, який регулює експорт продукції з України", - зауважили iPress у прес-службі "Конті".

Шоколад та українці втримують продажі

Ситуація ускладнилася і тим, що обмеження на ввезення українських цукристих кондитерських виробів ввела також і Російська Федерація (зовнішній ринок збуту № 1). Однак ці обмеження не торкнулися шоколадних виробів, тому експорт в даному напрямку за цей період залишився на рівні 2011 року, зауважують в "Конті".

Розвиток українським виробникам також забезпечують самі українці. Шоколад, який залишається доступним навіть у період кризи, користується стабільним попитом на внутрішньому ринку.

"Поки що можливості внутрішнього споживання не використані повною мірою. Наш споживач купує менше кондитерських виробів, ніж європейський. Зараз, в цьому році, ми спостерігаємо деяке зменшення споживання, яке, мабуть, пов’язане зі зменшенням можливостей споживчих", - розповідає Олександр Балдинюк.

Фото: monolittour.lviv.ua

Однак коливання попиту на внутрішньому ринку настільки незначні, що не надто впливають на показники кондитерів.

"Не можна сказати, щоб було відчутне якесь стрімке падіння або ріст. Незважаючи на труднощі, сьогодні немає стрімкого збіднення населення. Тому цей ринок достатньо стабільний і насичений", - розповів iPress директор відділу корпоративних зв’язків та комунікацій компанії "Нестле" Геннадій Радченко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найкращим допінгом для українців є кава

За його словами, сьогодні в Україні є серйозна, цивілізована конкуренція між виробниками солодощів, що забезпечує наповненість ринку якісним продуктом. Компанія "Нестле", яка практично не експортує продукції з України, фіксує незначний ріст продажів на українському ринку.

"Немає такого на ринку, щоб був дефіцит якоїсь продукції. Але існує перспектива, оскільки люди їдять солодощі тоді, коли в них більше грошей і коли вони стають більш культурними. Цей процес, а саме покращення матеріального стану, неминучий", - додав Геннадій Радченко.

"Минулий рік був дуже хорошим для нас. Обсяг продажів минулого року зріс в Україні серед компаній "Нестле" в Європі", - додав він.

Фото: iPress

Зростання також зафіксували в "Конті", де обсяги в I півріччі цього року збільшилися на 5% - до 107 тис. т.

В компанії зауважують, що ринок кондитерських виробів в Україні доволі концентрований, тому виробники намагаються активно розвивати експорт. Крупні кондитери розширюють можливості продажу продукції закордоном шляхом будівництва власних заводів в іншщих країнах, зокрема в Росії.

За словами Олександра Балдинюка, підприємства також освоюють Європу та інші країни світу, однак для повноцінного постачання широкого асортименту потрібен час.

"Ці речі неможливо зробити з один-два роки. Це питання завойовування ринків, проходження на ринок, нарощення попиту у місцевого споживача. Задоволення цього попиту, конкуренція з тамтешніми виробниками, які знають попит і свого споживача дуже добре. Це процес не достатньо швидкий. Продукція постачається і в Америку, Канаду, Ізраїль. Можливо не в тих обсягах, які ми хочемо, але нашу продукцію там продають", - пояснив експерт.

Підписуйтесь на iPress.ua в соціальних мережах Twitter, Facebook та Google+. Будьте в курсі останніх новин. Якщо ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію
Розкажіть друзям!

Читайте новини також російською мовою.

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

КОМЕНТАРІ (0) +

Додати коментар

18 08 2012 10:32
МЕДІА
iPRESS РАДИТЬ