Ми поспілкувались з одним із організаторів заходу - Денисом Колядою, який розповів не лише про особливості організації даного заходу, а й поділився цікавими поглядами, щодо становлення медіасфери в Україні.
Можете коротко описати хто ви, що ви за організація і які, власне, ваші цілі?
Ми об'єднання Всеукраїнський діалог Principium, ідея якого виникла на базі громадської організації "Великого бажайте", що функціонує при Українсько-Католицькому університеті. Ідея полягає у консолідації середовищ.
Те, що сталося на Сході, після Майдану, дало зовнішній конфлікт та разом з тим, це дало позитивний імпульс – люди об’єдналися, у нас з'явилося волонтерство.
Коли ми подорожували Україною, презентуючи власні соціальні фільми, ми побачили, що є класні молоді люди, купа громадських організацій, які ставлять собі за мету розбудову демократії в Україні, але які між собою практично не спілкуються.
Ідея була така – стати провайдерами між цими громадськими організаціями, щоб вони почали спілкуватися, а відтак розвинути комунікацію між державою і бізнесом, між культурою, освітою та медіа. На жаль, наше суспільство не вміє консолідуватись заради чогось, проти чогось – так. Якщо ми йдемо проти Путіна, припустимо, чи проти Януковича, як було три роки назад, то в нас добре виходить, але якщо треба організуватися та виступити ЗА щось, то виходить не так добре.
У вас на сайті пише, що головною вашою метою є подолання комунікаційних бар'єрів, подолання стереотипів? Що саме ви маєте на увазі?
Нещодавно я говорив з Ярославом Грицаком, який відзначив, що у нас зараз "казайло-відбувайло" – це політика, а комунікації не існує як такої. Насправді, вини держави в цьому немає, це скоріше стосується тих молодих людей, які виходили на Майдан, тому що, майдан не створив нової політичної сили взагалі, нових політичних потуг не було. А теперішні представники влади нічого робити не будуть до тих пір, поки їх не підштовхувати. Вони не будуть комунікувати з тобою доти, поки ти їх не змусиш прийти до себе і не переконаєш рахуватися з тобою.
Тому, ідея така – повинна відбутись руйнація стереотипів, бар'єрів. Я переконаний, що є багато молодих, активних політиків, які можуть щось робити і роблять. Щодо медіа існує стереотип, який говорить, що більшість представників цієї структури - продажні люди, що працюють на олігархічні класи або це щось таке нове і несерйозне, і такий стереотип треба руйнувати.
Один із прикладів такої руйнації, це журнал "The Ukrainians", - молодіжний проект, який є нашим партнером. Ми можемо говорити про громадські організації, щодо яких є теж певний стереотип, а саме, що це "грантоїди", але разом з тим, є Юрій Фелюк із Теплого міста, який довів, що ми не обов’язково живемо за рахунок грантів, що є бізнес, який готовий вкладати кошти.
Існує страшенний стереотип щодо бізнесу, який говорить про те, що якщо є великі гроші – значить накрав. Є він в українському суспільстві, і з цим також треба боротися. Спілкуючись з представниками середнього бізнесу, розумію, що вони зацікавлені в тому, щоб бізнес в Україні розвивався, щоб з’являлися нові стартапери, тому що це - звільнення від олігархічної економіки.
Ви зазначали у програмі, що особливістю є те, що молодь зі Сходу України братиме участь. Чому наголосили на цьому?
Тому що це – всеукраїнський діалог, нам важливо почути кожного. В серпні я був на Сході та зрозумів, що не все так просто. Зараз говорять, що Схід змінився, став проукраїнським. Так, але ця зміна була зумовлена зовнішнім чинником, а чи дійсно вони себе переосмислили – невідомо, ще багато прийдеться працювати на цим.
Яку роль на Вашу думку відіграють ЗМІ, медіа у формуванні довіри до законів і порядку?
Медіа формують запит суспільства, жодна інша структура так не організує запит суспільства. Медіа – вони як око, що око побачить, те й мозок сформує, погодьтеся. Мені дуже не подобається той факт, що медійники так багато говорять про критику і так мало про позитивні речі. Медіа – це дуже відповідальний інструмент. Тому, в нього так інтенсивно вкладають гроші олігархи, це момент контролю масами, але якщо медіа чесні, якщо вони націлені щось будувати, то вони будуть формувати стереотипи, як це робить ряд інших медіа. Я не є медіа експертом, але я дивлюсь як це впливає на Україну і дивлюсь як це впливає на світ. Медіа не дарма вважають Четвертою гілкою влади. Подивіться, що медіа зробило на Майдані, дивіться, що російське медіа робить зі своїм глядачем. Саме тому, роль медіа дуже важлива!
Серед ваших спікерів багато відомих людей зі світу медіа, які щось між собою обговорюватимуть. А яких ви результатів очікуєте від події?
Якщо говорити про короткострокові результати, то це поява різних проектів на перетині бізнесу і культури. А якщо говорити глобально, то це розробка суспільного договору в Україні, який подолає бар’єр браку комунікації.
Яке практичне застосування даного заходу ви бачите в майбутньому? Чи не завершиться усе це банальним обміном досвіду експертів?
На форумі буде проходити реєстрація проектів. Так, перш за все, наша функція – це комунікація. Діалог виступає гарантом довіри, ми орієнтуємося на довгострокові перспективи. Проект Principium розрахований на сім років, три з яких ми вже активно використали для досягнення поставлених цілей.