Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Планшетофони - чи вони справді надовго?

Планшетофони - чи вони справді надовго?
Фото: Ben Job/Reuters
У cвіті мобільних технологій, що постійно розвиваються, у якому розміри пристроїв постійно зменшуються, сама ідея, що за допомогою високотехнологічного пристрою розміром з невелику книжку можна зробити дзвінок, приставивши його до вуха, може видатися трохи дивною.

"У вас буде дивний вигляд, - каже Кіт Mаквіртер, заступник директора відділу інформаційних послуг Університету Квінс у Кінгстоні, Онтаріо. - Якщо ви не [велетень-баскетболіст] Шакіл О'Ніл, то можете виглядати трохи відстало з ним у руці".

"Ним" у цьому випадку є планшетофон, пристрій, який частково є смартфоном, частково планшетом, і, за прогнозами Deloitte, він продаватиметься цього року у всьому світі краще за планшети та ігрові консолі, при чому обсяг продажу може сягнути майже 125 мільярдів доларів.

Проте, експерти галузі досі розходяться у своїх прогнозах щодо майбутнього планшетофонів. Але багато хто вважає, що пристрій, який має екран з діагоналлю від 5 до 6,9 дюймів, знайде затишну нішу на часто переповненому ландшафті ґаджетів, особливо зважаючи на те, що споживачі демонструють дедалі сильнішу прив'язаність до великих екранів своїх кишенькових пристроїв, на яких вони можуть переглядати відео, грати в ігри, переглядати веб-сторінки, користуватися картами та вбудованим GPS-навігатором.

"Я думаю, що місце для них однозначно буде, - каже Маквіртер, який відзначає, що завдяки використанню аксесуарів, таких як телефонна гарнітура, люди, що хочуть скористатися планшетофоном, щоб зробити дзвінок, вже не виглядають так, неначе вони "притуляють тарілку фрізбі до вуха".

"Безперечно, вони не задовольнять усіх, але я думаю, що саме ці пристрої купуватиме дедалі більше людей, особливо, коли дізнаються, що з ними можна буде робити у майбутньому".

Виробники так само вивчають, який пристрій може допомогти їм досягти найкращого фінансового результату, і майже усі компанії, починаючи із Samsung та Nokia, і закінчуючи LG Electronics та Sony, пропонують зараз смартфони з великими екранами.

Голосові планшети

Навіть Hewlett Packard повертається на ринок смартфонів з планшетофонами, оголосивши про випуск пристроїв з шести-і семи-дюймовими екранами. HP називатиме свої пристрої Slate6 і Slate7, що почнуть продаватися в Індії у лютому, голосовими планшетами.

"Споживачі прагнуть об'єднати в один пристрій свої телефони і планшети, що збільшує перспективи ринку голосових планшетів", - цитує HP у своєму прес-релізі Рона Коліна, старшого віце-президента компанії.

Deloitte прогнозує, що частка планшетофонів у загальносвітовому обсязі проданих смартфонів цього року складе 25%. За середньої ціни $415 за пристрій це означало б обсяг продажу у близько $125 мільярдів.

У Канаді, де темпи засвоєння нових технологій часто відстають від інших країн світу, частка планшетофонів може бути нижчою - 15 або 20%.

Але продаж планшетофонів є особливо успішним в Азії, через особливості мови: що більшим є розмір екрану планшетофону, то легше писати текстові повідомлення китайською або корейською мовами.

Дункан Стюарт, директор напрямку досліджень технологій, медіа та телекомунікації у Deloitte, каже, що планшетофони заповнили останній пробіл на ринку, і тепер на ньому присутні усі пристрої - від годинників, що мають розмір екрану в один дюйм, до телевізорів з діагоналлю екрану у 100 дюймів.

"Технології не терплять порожнечі, і технології заповнюватимуть усі доступні ніші", - каже він.

Проте, яку б нішу не зайняв планшетофон, Маквіртер не вважає, що він стане "вбивцею категорій".

"Це просто ще один інструмент у нашому арсеналі. Той, в кого зараз буде найпривабливіший планшетофон, отримає цього року трошки більшу частку ринку".

Ключовим для цієї привабливості є, як вважає він, те, чи Apple, iPad якої збаламутив світ планшетів чотири роки тому, зробить свій планшетофон. Згідно з чутками, це могло б трапитися навесні цього року, але поки що немає жодних підтверджень.

До єдиних правил гри

Зараз, проте, планшетофони не доступні на усіх платформах, і їхня переважна більшість працює на ОС Android, яку розробляє Google. Коли сформується конкуренція між платформами, тоді, як прогнозує Маквіртер, можна буде з більшою точністю говорити про майбутнє планшетофонів.

Проте, багато в чому долю планшетофонів визначатиме інтерес та попит з боку споживачів. Deloitte також передбачає виникнення деяких практичних проблем, якими є розмір кишень та гаманців, а також необхідність у великих телефонних тримачах, що встановлюватимуть "природну стелю" для розвитку ринку планшетофонів.

Стюарт каже, що Deloitte не знає, якою мірою інтерес споживачів до планшетофонів підігрівається інтересом до перегляду відео. Але він зауважує, що людям, схоже, подобаються дедалі більші екрани саме з цієї причини. Втім прагнення до більшого розміру не стосується інших типів пристроїв чи носіїв інформації.

"З плином часу ми не стали носити більші книжки. Ми не носимо більші навушники", - каже він.

"Ми багато чого сприймаємо візуально, і тому нам подобаються великі екрани. Якщо нам подобаються великі екрани на наших ноутбуках, і дедалі більші екрани моніторів настільних комп'ютерів, а також дедалі більші екрани телевізорів, то чому смартфони не повинні вписуватися у цю тенденцію?"

Хоча й планшетофони задовольнять не усіх споживачів, Стюарт справді вважає, що вони можуть затриматися надовго.

"Ми, здається, не зможемо позбутися цих пристроїв, - каже він. - Нам пропонують їх тому, що ми самі хочемо мати їх."

Засіб для подолання нервозності

Інші спостерігачі не впевнені, що планшетофони займуть велику та стабільну частку на ринку ґаджетів.

Аарон Квіглі, завідувач кафедри взаємодії людини з комп'ютером у Школі інформатики Сент-Ендрюського університету у Шотландії, вважає планшетофони своєрідними гібридними пристроями, які можуть стати перехідною сходинкою для людей, яким треба подолати нервозність, якщо вони раніше працювали з ноутбуками.

Цей обмежений потенціал пов'язаний з тим, що компоненти планшетофону "можна легко розібрати та зібрати у новій конфігурації", - каже Квіглі. "Сам я не бачу їхнього успіху у довгостроковій перспективі", - додає Квіглі, що у вересні головуватиме на конференції із взаємодії людини з мобільними пристроями у Торонто.

"Я б не хотів сказати, що планшетофони цілком зникнуть, тому що, мабуть, для них завжди існуватиме нішевий ринок.

"Але у довгостроковій перспективі я не бачу в них шансів на успіх, переважно через вагу, якщо не інші причини. Думка, що пристрій може складатися з окремих компонентів, які можна виймати та поєднувати за власним бажанням, є доволі привабливою для людей".

Квіглі бачить потенціал планшетофонів у тому, що їх використовуватимуть у своїй роботі компанії - для підвищення мобільності своїх працівників, які звикли до роботи з настільними комп'ютерами - а також школи і вищі навчальні заклади.

Кінець прив'язки до одного комп'ютера

Він також вважає планшетофон черговим кроком в еволюції світу ґаджетів, у якому люди більше не будуть прив'язані до одного конкретного комп'ютера.

"Це ще один крок у напрямку до лібералізації обчислювального простору або до формування доступного всюди середовища для обчислень, у якому особа фактично більше не буде прив'язана до конкретної машини. Тепер вона буде прив'язана до своєрідного власного обчислювального простору.

Квіглі не може уявити, що багато людей приставлятимуть планшетофон до вуха, щоб зробити телефонний дзвінок. Набагато ймовірнішим йому видається припущення, що пристрій триматимуть у наплічнику і користуватимуться телефонної гарнітурою. 

Коли йдеться про темпи засвоєння нових технологій, то Квіглі каже, що будь-які інновації "викликають неприйняття, поки не стають нормою", зазначаючи, що його мачуха тепер використовує свій планшет для фотографування, переважно тому, що в нього великий екран, і вона може без проблем бачити те, що буде на фото.

"Я впевнений, що перші люди, які прилюдно користувалися мобільними телефонами, так само відчували, що їхня поведінка є незвичайною".

Оригінал: CBCnews.

Переклад: iPress.ua.

Нова пропагандистська війна. Автократії проти лібералізму та свободи. Частина 1 – Енн Епплбом
Нова пропагандистська війна. Автократії проти лібералізму та свободи. Частина 1 – Енн Епплбом
росіяни повільно просуваються на східному фронті. А на півдні несуть великі втрати – Дональд Гілл
росіяни повільно просуваються на східному фронті. А на півдні несуть великі втрати – Дональд Гілл
Бо Захід не реагує. російська підривна діяльність шириться Європою та вказує на моделі майбутньої агресії – Кейр Джайлз
Бо Захід не реагує. російська підривна діяльність шириться Європою та вказує на моделі майбутньої агресії – Кейр Джайлз
Макрон зустрічається з Сі. Два імператори на порозі двох воєн – огляд ЗМІ
Макрон зустрічається з Сі. Два імператори на порозі двох воєн – огляд ЗМІ
Лінії стабілізуються. Реальна історія останніх місяців війни – Філліпс О'Брайен
Лінії стабілізуються. Реальна історія останніх місяців війни – Філліпс О'Брайен
Боротьба з ППО супротивника  по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Боротьба з ППО супротивника по-українськи. Українці ефективно знищують російську ППО вздовж лінії фронту – Том Купер
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і "путінський Распутін" залізли у вітальню США – Джулія Девіс
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко