Аналітики, які раніше дотримувалися дуже оптимістичних прогнозів щодо акцій Apple, тепер переглядають свої позиції і врізають свої цінові орієнтири.
Що ж пішло не так?
Я думаю, що все зводиться до того, що Apple, створивши свій iPhone, скористалася нагодою, яка трапляється один раз в житті.
Ну і, звичайно, епоха рекордного зростання продажів iPhone доходить до свого кінця, принаймні, у поточних межах цін на iPhone.
Apple продовжуватиме повільно збільшувати свої виручку і прибутки. Компанія залишатиметься фінансово здоровою. Але неймовірні дні 125-відсоткового зростання EPS (доходів від продажу однієї акції) і 82% зростання виручки закінчились. Чому?
Чому Apple не здатна просто відтворити це диво зі своїми новими товарами - iPad Mini, наприклад, або фантастичним новим телевізором?
iPad Mini не зможе повторити долю iPhone. Фото: ria.ru
Тому що iPhone був майже ідеальним бізнесом у майже ідеальний час для Apple. А такі часи трапляються не дуже часто.
Бізнес пошукової служби Google був і залишається чарівною машиною для заробітку грошей. Люди роблять мільярди пошукових запитів, а Google дуже просто розміщує кілька стриманих рекламних оголошень на верхній і бічній частині сторінки із результатами пошуку. Ця реклама ненав'язлива, і часто навпаки є дуже корисною. Це неймовірно вдалий бізнес.
Для Apple саме iPhone став чарівною машиною із заробляння грошей. Завдяки субсидіям і доплатам, які надають оператори зв’язку в більшості розвинених країн, споживачі платять лише доступні їм $ 200 за телефон, у випадку якщо вони підписують дворічний контракт із оператором. Apple, тим часом, отримує всі $ 650, решту $ 450 доплачують ті ж самі оператори. Це ідеальний варіант для Apple. Компанія отримує конкурентні ціни масового ринку телефонів і ціноутворення преміум класу. Крім того, її клієнти повертаються кожні два роки, щоб отримати новий телефон. І завдяки ефективності виробництва Apple, прибутки компанії у секторі продажу телефонів є екстраординарними.
Ця чарівна машина заробітку грошей призвела до рекордного зростання продажів Apple з $ 37,5 млрд в 2008 році до $ 156,5 млрд в 2012 році. Це шалене зростання продажів призвело до божевільного зростання ціни на акції Apple.
iPhone став для Apple чарівною машиною із заробляння грошей. Фото: socialmediaseo.net
Проте, грошова машина Apple в значній мірі виснажила ресурси своїх можливостей.
Оскільки суттєве зростання ринку смартфонів в останні роки змістилося в бік розвитку ринку дешевших телефонів у країнах, що розвиваються, iPhone від Apple поступився першістю за обсягами продажів перед Android. У глобальному вимірі Android має 75% ринку, за даними Gartner. У США Apple має близько 50% ринку, за даними Kantar.
Apple продемонстрував рекордні прибутки та продажі, навіть володіючи невеликою часткою ринку, але зробити це в майбутньому буде все складніше.
Ринок смартфонів продовжує пропонувати величезні можливості, але для Apple існують певні обмеження. Наступна фаза зростання буде виходити від старших, бідніших верств населення в світі. Незрозуміло, чи ці люди готові купувати дорогі iPhone. Модель субсидування операторами не настільки популярна в усьому світі.
Якщо Apple не хоче виходити на ринок з дешевшим iPhone, тоді компанія створює собі свій власний набір проблем. Вони могли би зробити телефон за 200 $, але доходи Apple не обов'язково зростуть, оскільки більш дешевий телефон буде приносити менший дохід і менше прибутків. Це також може зменшити обсяги продажів елітного iPhone. Якщо коротко підсумувати, то дешевий iPhone здатний захопити більшу частку ринку, але це може зменшити загальні виторги і прибутки Apple.
Ми можемо побачити подібну динаміку на прикладі iPad Mini, який загалом добре продається. Це позначиться на продажах і заробітках Apple. Проте, Apple заробляє менше грошей на кожному iPad Міnі порівняно з кожним проданим великим iPad. Тому аналітики переглядають деякі показники для Apple на наступний рік.
Тіму Куку треба буде перетворитися на Стіва Джобса, щоб придумати новий прибутковий продукт. Фото: AFP
Говорячи про iPad, важливо зазначити про різницю між бізнесом iPad і бізнесом iPhone. iPad не є чарівною машиною для заробітку грошей. Це просто ще один комп'ютер. Оператори не субсидують iPad. Таким чином, зростання прибутків від продажів iPad бліднуть у порівнянні з прибутками від продажів iPhone. Крім того, iPad через його ціну у $ 600 не так просто покращувати раз на два роки.
Генеральному директору Тіму Куку потрібно буде перетворитися на Стіва Джобса, щоб придумати той самий наступний продукт, який зможе зробити інвесторів щасливими. Але заковика в тому, що немає іншого продукту, який буде настільки досконало прибутковим, як iPhone.
Вже довший час ми чуємо про те, що наступним великим продуктом від Apple буде телебачення Apple. Кажуть, що телевізор Apple повинен з’явитися в наступному році.
Телевізори міняють кожні вісім років, а це дещо зовсім інше, ніж iPhone, iPad, і різні версії компютерів Mac. Джін Мюнстер вважає, що Apple зможе захопити 5-10% ринку ТВ в перший рік бурхливої діяльності на цьому ринку, що може додати 4-8% до загальної виручки компанії. З часом компанія зможе наростити обсяги присутності, але телевізор ніколи не буде таким прибутковим, як iPhone.
Іншими словами, єдина річ, яку інвестори Apple починають насправді усвідомлювати – це те, що дивовижний успіх iPhone закінчується. А крім того, ніколи більше не буде іншого iPhone.
Оригінал: Business Insider
Переклад: iPress.ua