Чому Facebook раптом полюбив Росію
Медведєв - чиновник, якого багато хто сприймає лише як номінального лідера, що "обмінявся" постами з російським президентом Володимиром Путіним, щоб допомогти йому обійти конституційне обмеження на третій президентський термін поспіль. Однак Медведєв також стоїть на чолі багатьох технологічних ініціатив. До прикладу, нещодавно Медведєв відвідав штаб-квартиру Twitter у Сан-Франциско.
Так чому ж Цукерберг поїхав в Росію?
Росія - одна з небагатьох країн, в якій Facebook не відіграє великої ролі в суспільному житті.
На російському ринку домінують місцеві компанії - такі як VK.com або SUP, яка володіє блог-платформою "Живий Журнал", що базується в США, однак є дуже популярною в Росії.
У травні 2009 року російський інтернет-гігант DST вклав у Facebook 200 мільйонів доларів в обмін на 2% акцій цієї соціальної мережі. У той час рекламний блок на Facebook ще не був розвинений, економіка перебувала в лещатах банківської кризи, і для компанії Цукерберга гроші зайвими не були. Хоча DST й оцінила вартість акцій соціальної мережі нижче, ніж попередні інвестори (в 2007 році Microsoft заплатила 240 мільйонів доларів за 1,6% акцій Facebook), умови, запропоновані компанією, були легкими і ненав'язливими.
Тоді Forbes повідомляв, що у DST була велика частка в VK.com, відомому раніше під назвою ВКонтакте російському "клоні" Facebook. Американська соціальна мережа подала в суд на StudiVZ, німецького "клона", однак залишила в спокої ВКонтакте.
Ми не думаємо, що за рішенням Facebook не зв'язуватися з Росією на той момент були особливі домовленості. Наскільки ми розуміємо, було просто набагато легше витрачати гроші на інші ринки, тим самим уникаючи неспокійної російської політичної дійсності і не дратуючи великого інвестора.
Так що ж змінилося?
Уолл-стріт хоче, щоб Facebook продемонстрував можливості зростання. Росія - це великий інтернет-ринок.
DST більше не контролює VK. Вона передала своє право голосу засновнику ВКонтакте Павлу Дурову в травні з допомогою дочірньої компанії.
Російський уряд хоче розвивати свій технологічний сектор. Facebook - це відома компанія, а Росія хоче, щоб соціальна мережа відкрила щось на кшталт дослідницького центру на її території. І хоча компанія заявляє, що поки не планує розширення в російському напрямку, це може легко змінитися.
Facebook все більше потребує хороших програмістів. Росія - це прекрасне джерело програмістів і одна з небагатьох країн, в яких місцеві сайти успішно конкурують з Facebook.
Оригінал: San Francisco Сhronicle