Facebook iPress Telegram iPress Twitter iPress search menu

Попередній проект резолюції ПАРЄ щодо ситуації в Україні

Попередній проект резолюції ПАРЄ щодо ситуації в Україні
Фото: sprotiv.org
Парламентська асамблея Ради Європи висловлює своє глибоке занепокоєння щодо політичної кризи, яка виникла в Україні. Попередній проект резолюції ПАРЄ щодо ситуації в Україні на своїй сторінці у соціальній мережі Facebook оприлюднив член депутатської фракції Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" Володимир Арьєв.

1. Парламентська асамблея Ради Європи висловлює своє глибоке занепокоєння щодо політичної кризи, яка виникла в Україні в результаті неочікуваного рішення української влади призупинити процедуру підписання Угоди про асоціацію, включаючи Угоду про зону вільної торгівлі, з Європейським Союзом. Вона сильно засуджує ескалацію насильства під час протестів Євромайдану, яка вже призвела до щонайменше трьох жертв.

2. Як суверенна нація лише український народ – і виключно він – повинен приймати рішення, вільно від іноземного втручання, щодо геополітичної орієнтації країни та щодо міжнародних угод та спільнот, до яких Україні слід приєднатися. На питання щодо того підписувати або не підписувати Угоду про асоціацію з Європейським Союзом виключно український народ має давати відповідь. Водночас, Асамблея вважає, що такі важливі рішення як геополітичний напрямок країни повинні робитися на основі якомога широкого політичного консенсусу між різними політичними силами в країні та на основі значного обговорення з населенням.

3. Асамблея нагадує, що до 21 листопада 2013 року влада як словом, так і ділом сильно підтримувала підписання Угоди про асоціації з Європейським Союзом на Вільнюському Саміті в листопаді 2013 року. Тому вона шкодує, що раптова зміна політики була зроблена без необхідної консультації із суспільством та без жодної спроби віднайти загальнонаціональний консенсус. Це підриває демократичну легітимність рішення призупинити підписання угод, що також є очевидним через сполох загальнонаціональних масових протестів, які відбулися після цього. Тому Асамблея закликає владу вступити у відкриті, чесні та ефективні переговори з опозицією та швидко віднайти широкий консенсус щодо геополітичного орієнтиру та подальшого демократичного розвитку, а також щодо конституційного порядку в країні.

4. Асамблея бере до уваги публічні заяви українського керівництва, що на рішення не підписувати Угоду про асоціацію значно вплинув тиск Російської Федерації та особливо загроза Росії закрити її кордони для товарів, які йдуть з України, якщо Угода про асоціацію буде підписана. Загроза санкцій та економічного й політичного шантажу для того, щоб вплинути на політичні рішення в іншій країні, знаходиться у протиріччі до загально визнаних дипломатичних та демократичних норм і є неприпустимим. У цьому зв’язку Асамблея хоче нагадати Російській Федерації про її зобов’язання “відмовитись від хибної концепції щодо двох різних категорій зарубіжних країн, згідно з якої до деяких ставляться як до зони особливого впливу, що називається “близьке зарубіжжя”, та утриматись від просування географічної доктрини про зони “привілейованих інтересів”.

5. Українська влада стверджує, що іноземна критика щодо її поводження з протестами Євромайдану є іноземним втручанням в її внутрішні справи. У цьому зв'язку Асамблея хотіла б підкреслити, що як член Ради Європи Україна зобов'язана підтримувати найвищі стандарти щодо демократії, захисту прав людини і верховенства права. Крім того, Україна підписала, серед іншого, Загальну декларацію з прав людини і Міжнародний пакт про громадянські та політичні права. Будь-які порушення прав людини і будь-який розвиток подій, який міг б підірвати нормальне функціонування демократичних інститутів не може тому вважатися внутрішніми справами в строгому сенсі слова і є законним сферами для занепокоєння або критики з боку інших країн, особливо з боку інших країн-членів Ради Європи.

6. Асамблея шкодує та стурбована щодо надмірного і неспівставного застосування насильства з боку поліції проти протестуючих. На думку Асамблеї, спроби влади насильно знищити протести Євромайдану тільки загострили політичну кризу і підбурили протестувальників. Право на свободу маніфестацій і зборів повинно повністю дотримуватися. У цьому зв'язку Асамблея закликає владу утриматися від будь-яких спроб насильно знищити мітинги та табори протестувальників. Водночас, вона закликає поліцію та протестувальників утриматися від будь-якого насильства чи дій, які явно спрямовані на провокування насильницької реакцію з іншого боку.

7. Асамблея висловлює особливу стурбованість з приводу достовірних повідомлень про тортури та жорстоке поводження з протестувальниками з боку поліції та спецслужб. Така поведінка, яка транслювалася на кількох телеканалах, є неприйнятною, і винні мають бути покарані за всією суворістю закону. Не може бути безкарності за такі дії. Вона не менш стурбована повідомленнями про те, що в журналістів спеціально цілились спецслужби, що суперечить принципу свободи засобів масової інформації.

8. Спалахи насильства в грудні 2013 року та січні 2014 року, надмірне і неспівставне застосування сили з боку поліції та інші нібито порушення прав людини мають бути повністю та неупереджено розслідувані, розглянуті та усунуті, а винні притягнуті до відповідальності. Асамблея вітає ініціативу Генерального секретаря Ради Європи про створення незалежної консультативної групи з розслідування насильницьких інцидентів під час акцій протесту Євромайдану, і шкодує, що як влада, так і опозиція не змогли призначити своїх представників до цієї групи. На думку Асамблеї, повне, прозоре і неупереджене розслідування спалахів насильства та порушення прав людини, має важливе значення для переговорного мирного врегулювання політичної кризи. У цьому зв'язку вона закликає як владу, так і опозицію призначити своїх представників до групи без подальшого зволікання і забезпечити групу усім можливим сприянням і співпрацею, які необхідні для її роботи.

9. Асамблея висловлює жаль з приводу ухвалення в хаотичних умовах 16 січня 2014 р. Верховною Радою пакету так званих "антипротестних законів", що підриває їхню легітимність, і подальшого введення їх в дію президентом Януковичем 18 січня 2014 р. і це незважаючи на численні заклики не підписувати ці закони. Ці закони порушують принципи свободи висловлення думок, свободи зборів і проведення маніфестацій, а також свободи ЗМІ та свободи інформації, і посягають на право мати справедливий судовий розгляд. У сукупності ці закони є недемократичними і репресивними і йдуть врозріз із зобов'язаннями України в рамках Європейської конвенції з прав людини і як держави-члена Ради Європи. Вони повинні бути скасовані в повному обсязі Верховною Радою без зволікання.

10. Насильство та порушення прав людини мають бути негайно припиненні, відкриті та дієві переговори мають розпочатися задля досягнення угоди щодо вирішення кризи, яка швидко набирає сили. На думку Асамблеї така угода має бути заснована на запевненнях обох сторін не використовувати насильство, негайного скасування так званих антипротестних законів і негайного започаткуванні відкритого, серйозного і ефективного діалогу між тими, хто є наразі при владі, та політичними і громадянськими силами, що об'єдналися в протестний рух Євромайдану, щодо майбутнього демократичного напрямку і геополітичного приєднання країни.

11. Раніше українська влада оголошувала декілька далекосяжних пакетів реформ, у тому числі конституційної реформи, з метою виконання тих своїх зобов'язань, що ще залишаються, і які були прийняті при вступі до Ради Європи. Асамблея очікує, що влада буде й надалі виявляти свою політичну волю і прихильність до впровадження цих реформ, що також дозволило б вирішувати відразу кілька основних причин виникнення протесаного руху Євромайдану. Вона просить владу надати Моніторинговому комітету оновлений графік цих реформ.

12. У світлі ескалації насильства і порушення європейських стандартів демократії і прав людини, ці події вже не можуть розглядатися "як звичайне українське питання". Асамблея шкодує з того приводу, що саме Верховна Рада, ухваливши такі контроверсійні антипротестні закони, зробила свій внесок до жорстокої ескалації кризи. Верховна Рада має нести повну відповідальність за свою роль і використовувати всі інструменти, що є в її розпорядженні, щоб допомогти досягнути мирного переговорного вирішення кризи. Таким чином, якщо серйозні порушення прав людини триватимуть, а влада вдасться до силового розгону протестів на Майдані, або якщо Верховна Рада до того часу не скасує пакет антипротестних законів, Асамблея має розглянути можливість призупинення права голосу української делегації під час відкриття квітневої частини сесії 2014 р.

13. Асамблея продовжуватиме уважно стежити за ситуацією в Україні на основі інформації , наданої її Моніторинговим комітетом, який вона запрошує пропонувати подальші дії, якщо розвиток політичних подій буде цього вимагати.

Оригінал: facebook.com/volodymyr.ariev

Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і
Дугін розповів, як зруйнувати Захід зсередини. Такер Карлсон і "путінський Распутін" залізли у вітальню США – Джулія Девіс
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
Ситуація на східному фронті. Часів Яр, Сіверськ та можливість наступу на Харків та Суми – Frontelligence Insight та Дара Массіко
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росія просувається на Сході. Її військова ефективність підвищилася, проте, чи надовго? – Мік Раян
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
росіяни втратили можливість наступати на оперативному рівні. Тож маємо 1000 маленьких атак піхотою – Том Купер
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Чи змінилося ставлення Пекіна до москви? Два сценарії війни Китаю із Заходом
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
Заворушення в Грузії може використати росія. Не виключено й нове вторгнення – Люк Коффі
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
путін, Кадиров і пекельна сірка. Чеченський та російський лідери пов'язані між собою життям і смертю – Едвард Лукас
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер
Китай перетнув червону лінію Байдена щодо України. Чи будуть наслідки? – Мет Поттінгер