Авіапаливо може різко подорожчати
Відтепер авіагас, який досі ввозили в Україну як "Паливо для реактивних двигунів", кваліфікуватимуть як "Легкий дистилят - бензин спеціальний".
Вартість акцизу на авіагас ТС-1, яке імпортують до нас з Росії, зросте у 6,5 разів - з 30 євро до 198 євро за тонну.
Про це повідомив один з найбільш крупних постачальників авіакеросину, компанія "ТНК-ВР Коммерс", зсилаючись на рішення, яке ухвалила Східна митниця Державної митної служби України.
Авіапаливо прирівняли до розчинника
Рішення прийняли після того, як у лабораторії Східної митниці провели спеціальне дослідження авіагасу.
"Аналіз палива показав, що за своїми характеристиками воно ближче до спеціального бензину", - зазначив начальник управління адміністрування митних платежів Держмитниці Віталій Зварич.
Водночас в Українському науково-дослідному інституті нафтопереробної галузі "МАСМА", який виступає сертифікаційним органом, стверджують, що технології виробництва спеціальних бензинів і палива для реактивних двигунів значно відрізняються.
"Бензини спеціальні, в основному, використовують як розчинники у різних сферах господарської діяльності і ніколи не використовували і не можуть використовувати як паливо для турбореактивних двигунів", - пояснили ситуацію у "МАСМА" у своїму листі від 12.04.2012.
Україні загрожує дефіцит авіагасу і подорожчання авіаквитків
Водночас у компанії "ТНК-ВР" вважають, що лабораторія митниці при винесенні рішення враховувала лише один показник - температуру кипіння палива.
В "ТНК-ВР" заявили, що внаслідок цього рішення авіапаливо може стати дефіцитом в Україні, оскільки компанії не зможуть ввозити в Україну авіагас як "бензин спеціальний".
"Його не візьме жоден аеропорт, ним не заправлятиметься жодна авіакомпанія, тому що це суперечить чинним нормативним документам, затвердженим у громадянській авіації", - зазначив директор департаменту розвитку і продажу авіапалива ВАТ "ТНК-ВР Коммерс", Кирило Молодєнков.
Компанія "ТНК-ВР" звернулася з листом до голови Державної митної служби, в якому наголошує, що результатом такого рішення буде суттєвий ріст цін на авіапаливо. А це, в свою чергу, призведе не лише до подорожчання авіаквитків, але й до того, що міжнародні компанії припинять заправляти свої судна на території України.
Сьогодні завантаженість технологічних потужностей аеропортів становить 45%. При підвищенні акцизу у 6,5 разів цей показник може впасти до 7%.
При підвищенні ставки акцизу до 198 євро/тонну заправка в українських аеропортах подорожчає на 60% порівняно з європейськими. Поки що ця різниця становить 20%.
В компанії "Інтерім-сервіс" (яка заправляє паливо в аеропорту Одеси) також вважають, що ввезення палива як бензину спеціального, призведе до суттєвого подорожчання палива. Його ціна може вирости до $250-270 за тонну.