Держава оголосила про підтримку МАУ
Державіаслужба, видаючи дозволи на нові польоти авіакомпаніям, не дозволить конкурентам "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) "блокувати роботу національного перевізника", заявив у п'ятницю перший заступник глави відомства Олександр Гречко.
"Деякі авіакомпанії подають заявки на напрямок Київ-Париж, яке роками розвивала МАУ. Компанія на ньому працювала, а ми повинні пустити туди low-cost?" - обурився чиновник під час круглого столу "Уроки "АероСвіту": перспективи розвитку української авіагалузі", пише "КоммерсантЪ-Украина".
Багато авіакомпаній, серед яких "Візз Ейр Україна", "ЮТейр-Україна" і Air Onix, подали заявки на маршрути, від яких відмовилася авіакомпанія "АероСвіт". Однак, як з'ясувалося, майже всі напрямки, за якими раніше літала "АероСвіт", вже зайняті МАУ.
Перевізник зумів отримати призначення на всі маршрути "АероСвіту", у тому числі, далекомагістральні, 11 грудня 2012 року. Засідання ліцензійної комісії, на якій передали ці маршрути, відбулося менш ніж за місяць до того, як "АероСвіт" ініціював своє банкрутство з метою проведення санації. На засіданні були тільки представники МАУ і "Аеросвіту".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як МАУ рейси "АероСвіту" отримувала
Деякі частоти Державіаслужба все ж видала іншим авіакомпаніям. Але компанії змогли отримати призначення лише на кілька напрямків - в ті країни, з якими у України немає обмежень за кількістю призначених перевізників, частот або пунктів призначень.
У підтримці національного авіаперевізника немає нічого поганого, вважає незалежний експерт Олександр Ланецький. "Наприклад, в Німеччині у Lufthansa і у Франції у Air France дуже сильне лобі, завдяки якому компанії і тримаються. І на рейс Київ-Париж low-cost не потрапить не тільки через позицію української сторони - в цьому не зацікавлена Франція", - зазначив Ланецький.
Олександр Ланецький додає: приклади Іспанії та Італії і фінансових проблем їх перевізників Iberia і Alitalia показали, що національний перевізник не виживе без протекції держави. "Інше питання, що ніхто не робить це публічно - в ЄС дуже жорстке антимонопольне законодавство. Крім того, пасажирам дається альтернатива", - зазначив експерт.
На черзі серед державних заходів підтримки може стати ексклюзивне обслуговування перевізника в аеропорту "Бориспіль", очікують фахівці.