"Фуршет" виходить на ринок Грузії
"Думаю, за півроку ми відкриємо в Грузії три магазини, а далі подивимося, як піде", - зазначив член наглядової ради "Фуршету" Олександр Янішевський, проте не озвучив обсяг інвестицій у відкриття бізнесу в Грузії, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Однак учасники ринку оцінюють вкладення в перший магазин в $ 1,8-2 млн.
Цікаво, що підбором персоналу для компанії Furshet Georgia (регіональний підрозділ "Фуршету") займався HR-відділ компанії PSP - найбільшої фармацевтичної компанії в Грузії (об'єднує близько 160 аптек і фарммаркетів).
Олександр Янішевський сказав, що "Фуршет" дійсно виходить на ринок у партнерстві з PSP, але відмовився уточнити, в чому саме воно полягає: "Фінансова частина нашого з PSP партнерства не розголошується".
Олександр Ланецький припускає, що PSP могла взяти на себе фінансові ризики в Грузії.
"Фуршет" об'єднує 108 магазинів в Україні і 9 у Молдавії. За підсумками 2011 року мережа входить в п'ятірку найбільших рітейлерів України за товарообігом. Збиток "Фуршету" в 2011 році - 4,25 млн грн, чистий дохід - 23,67 млн грн. Консолідовану звітність мережа не публікує.
Основним власником "Фуршету" є Ігор Баленко. Ще близько 20% належить французькій мережі Auchan.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Казино в Батумі: Лас-Вегас на березі Чорного моря?
Експерти зазначили, що інвестори і рітейлери останнім часом активно цікавляться грузинським ринком. До прикладу, на ринок вже вийшла найбільша в Європі мережа Carrefour. За словами Янішевського, "Фуршет" хоче встигнути зайняти в Грузії свою нішу: "Ринок продуктового рітейла в цій країні майже не розвинений".
У звіті Euromonitor наголосили, що в Грузії на частку продуктового роздробу припадає велика частина продажів.
"Якщо в розвинених країнах люди в середньому витрачають близько 30% свого доходу на продукти харчування, то в Грузії цей показник досягає 80%", - говориться у звіті компанії.
"Цей ринок порівняно невеликий і досить ліберальний, але організованої продуктової роздрібної там практично немає. Правда, розвиватися може бути вигідно лише в Тбілісі і Батумі", - зазначив експерт профільного видання RetaiNet Ланецький.
Ігор Баленко починав свій бізнес в Грузії, а тому у нього могли залишитися певні зв'язки в цій країні, говорять учасники ринку.
"Однак рішення вийти на цей, нехай і перспективний, ринок зараз, відверто кажучи, дивує. Компанія за останні два роки відкрила всього кілька магазинів в Україні. Крім того, "Фуршет" досі не реструктуризував борг перед банками ", - розповів інвестбанкір, знайомий з ситуацією в компанії.
Наприкінці 2010 року борг "Фуршету" становив $ 170 млн.