Нафтотрейдери вимагають посилити контроль над якістю бензину
Про це аналітики ринку заявили у п'ятницю, 23 листопада, на прес-конференції.
На думку експертів, скороченню рівня фальсифікату на роздрібному ринку палива сприятиме жорстка державна політика.
"Держава повинна посилити контроль палива, де важливим елементом є високий рівень фінансування Госпотребінспекціі, яке сьогодні навряд чи можна назвати достатнім", - вважають в групі компаній "КЛО".
Директор філії "УАК-1" мережі АЗС "Укр-Авто" Андрій Сало виступає за створення фінансових перепон щодо виробництва фальсифікату. Зокрема, на його думку, необхідно підвищити акцизи на бензол і метанол.
"Варто ввести фінансові перешкоди для компонентів палива, які використовують в приготуванні фальсифікату. Наприклад, введення акцизу на бензол і метанол є таким кроком", - вважає аналітик.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Понад 90% бензину на небрендових АЗС - фальсифікат
Директор з якості донецької компанії "Паралель" Олександр Титов зазначає, що в уряді немає єдиної позиції щодо розвитку паливної галузі і саме це стримує боротьбу з фальсифікатом. Він переконаний, що бізнес повинен сприяти викоріненню некондиційного палива на ринку.
У ТОВ "Атан-Крим" впевнені, що для боротьби з фальсифікатом необхідно налагодити перевірки основних виробників неякісних палив - міні-НПЗ.
Експерти відзначили, що в основному неякісне паливо продають небрендових АЗС: "Серед таких АЗС проблема вже стала масовою і споживач, заправляючись на такій заправці, майже завжди ризикує".
Нагадаємо, раніше Верховна Рада прийняла закон щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів. Згідно з документом, вміст біоетанолу в бензинах моторних, вироблених та / або реалізуються на території України, у 2013 рекомендується на рівні 5%, в 2014-2015 - вміст біоетанолу в бензинах має бути не менше 5%, а з 2016 року має становити 7 %.