Омелян обіцяє запустити тестову ділянку Hyperloop у 2019 році
Про це Володимир Омелян повідомив в інтерв'ю "Економічній правді".
"Ми сподівалися, що тестова ділянка з'явиться набагато раніше – в наступному році. Це наш внутрішній дедлайн. Щодо появи реальної ділянки, то 5 років – це термін, у який можна буде реалістично говорити про коридор між Балтикою та Чорним морем", – сказав міністр.
За його словами, все залежить від того, як швидко відбуватимуться розробки.
"Поки що фактично маємо швидкість більше 500 км/год в тестовій трубі на короткій дистанції. Безумовно, що технологія залежить від фінансування. Її запуск залежить від того, як ми зможемо мобілізувати фінансовий ресурс, яким буде вантажопотік", – зазначив Омелян.
Очільника Мінінфраструктури стверджує, що згідно з оцінками Українського інституту майбутнього, лінія Hyperloop з Одеси до Києва коштуватиме $5,5 млрд, вартість одного кілометра – $11 млн.
Також Омелян зазначив, що наукову оцінку проекту завершать до кінця року.
"Поки що ми можемо обережно сказати, що наукова оцінка буде позитивна. Деталі ми ще не знаємо, ми на них чекаємо. На основі документації, яку ми вивчили, можна стверджувати, що така технологія Hyperloop має перспективу, в тому числі для України", – розповів міністр.
Як повідомляв iPress.ua, в лютому 2018 року Мінінфраструктури анонсувало проект створення надшвидкісної транспортної мережі Hyperloop в Україні. 14 червня головний виконавчий директор Нyperloop Transportation Technologies Дірк Алборн та міністр інфраструктури України Володимира Омелян обговорили питання розвитку швидкісного транспорту, зокрема, транспортної системи Нyperloop, а також впровадження інновацій та систем штучного розуму в транспортній галузі і підписали Меморандум про взаєморозуміння і співробітництво, однак документ має суто декларативний характер і не передбачає жодних зобов'язань.
Hyperloop – це проект вакуумного потягу, який запропонував американкський винахідник та засновник компанії SpaceX Ілон Маск. Система Hyperloop діє на основі магнітів і турбін, які запускають капсули на повітряній подушці. Завдяки цьому потяги рухаються по вакуумних трубах з величезною швидкістю.